Czas na poświąteczne wyprzedaże i przeceny. Skorzystać z nich chce 1/3 z nas

2019-12-27, 12:28

Czas na poświąteczne wyprzedaże i przeceny. Skorzystać z nich chce 1/3 z nas
zdjęcie ilustracyjne. Foto: Wayne0216/Shutterstock

35 proc. Polaków ruszy na poświąteczne wyprzedaże - wynika z raportu banku Santander. Najbardziej poszukiwane na wyprzedażach są odzież i obuwie.

W raporcie czytamy, że z wyprzedaży zaplanowanych na przełom 2019 i 2020 r skorzysta 35 proc. Polaków a niemal 15 proc. to rozważa. W pierwszej piątce produktów, na które konsumenci będą polować na noworocznych wyprzedażach znalazły się odzież i obuwie (47,5 proc.), sprzęt RTV (28,3 proc.), sprzęt AGD (22 proc.), laptopy i komputery (13,2 proc.) oraz wyposażenie domu (12,9 proc.).

Czym będziemy się kierować w czasie wyprzedaży?

Autorzy raportu podali, że niezależnie od kategorii produktu na wyprzedaży dla prawie 40 proc. Polaków decydującym czynnikiem, który wpłynie na finalny zakup, będzie marka.

Ponad 35 proc. będzie kierować się ceną, zaś blisko 30 proc. wyłącznie względami wizualnymi. Oceniając na ile oferta jest okazyjna, jedna czwarta Polaków weryfikuje wysokość różnicy pomiędzy ceną pierwotną, a tą "super-okazyjną". Z kolei 17 proc. ankietowanych będzie zwracało uwagę na procentową wartość rabatu - czytamy.

Badanie zostało zrealizowane przez IBRIS na zlecenie Santander Consumer Banku, metodą telefonicznych, standaryzowanych rozmów w listopadzie 2019 r., na reprezentatywnej próbie 1000 respondentów.

PolskieRadio24, PAP, md

Polecane

Wróć do strony głównej