Polskie Linie Oceaniczne zainwestują w nowocześniejszą flotę

2020-03-08, 11:30

Polskie Linie Oceaniczne zainwestują w nowocześniejszą flotę
Zdjęcie ilustracyjne. Foto: Pixabay.com

Grupa Polskie Linie Oceaniczne planuje wymianę dotychczas użytkowanych statków na bardziej nowoczesne i o większej masie ładunkowej. W planach są również remonty statków obecnie należących do spółek wchodzących w skład Grupy PLO.

Grupa kapitałowa PLO ma dwa statki typu roro zbudowane w 1987 r. i 1988 r., o tonażu 8.044 DWT każdy, posiadające świadectwa klasyfikacyjne ważne do sierpnia 2020 r. i do sierpnia 2021 r. PLO sprawuje ponadto zarząd handlowy i techniczny dla statku kontenerowego o pojemności ok. 3.100 TEU (TEU to odpowiednik standardowego kontenera 20-stopowego), o tonażu 41.956 DWT i ważności świadectw do czerwca 2021 r., będącego własnością armatora spoza grupy PLO. Kontenerowiec został zbudowany w roku 2011.

 

 

W odpowiedzi na interpelację poselską Kancelaria Premiera poinformowała, że PLO nie wyklucza zakończenia eksploatacji jednego z posiadanych aktualnie statków i jego zbycia. Zaznaczono jednocześnie, że alternatywnym rozwiązaniem może być remont tej jednostki i kontynuowanie eksploatacji. Równolegle spółka będzie w dalszym ciągu rozwijać kompetencje w zakresie dostaw okrętowych, jako działalność wspomagającą pion żeglugowy.

 

 

Największym akcjonariuszem PLO jest Fundusz Inwestycyjny Zamknięty Aktywów Niepublicznych Spółek (FIZAN) Agencji Rozwoju Przemysłu, którego pełnomocnikiem jest IDA Management (44,85 proc.). Drugim co do wielkości akcjonariuszem jest Agencja Rozwoju Przemysłu posiadająca 38,53 proc.

Pozostali akcjonariusze instytucjonalni PLO to Towarzystwo Ubezpieczeń i Reasekuracji "Warta" (12,22 proc.) oraz Stocznia Gdynia (w upadłości) posiadająca tylko 1,88 proc. akcji. Akcjonariuszami Polskich Linii Oceanicznych są również pracownicy i ich spadkobiercy (3779 osób) którzy posiadają łącznie 2,52 proc. akcji spółki.

 

PolskieRadio24.pl/IAR/PAP/DoS

 

Polecane

Wróć do strony głównej