Ekspert KIG: kupując polski produkt zostawiamy ponad 70 groszy z jednej złotówki w kieszeni polskiego producenta

Polacy przykładają coraz większe znaczenie do pochodzenia towaru sprzedawanego w sklepach. Jeśli jest niewielka różnica cenowa pomiędzy produktem zagranicznym i polskim, wtedy najczęściej wybierają rodzimego producenta - uważa Marek Kłoczko, sekretarz generalny Krajowej Izby Gospodarczej, gość programu "Ekspress Gospodarczy Jedynki" w PR1.

2020-04-27, 19:00

Ekspert KIG: kupując polski produkt zostawiamy ponad 70 groszy z jednej złotówki w kieszeni polskiego producenta
zdjęcie ilustracyjne . Foto: pixabay

Posłuchaj

Marek Kłoczko z KIG mówił o patriotyźmie gospodarczym w "Ekspressie Gospodarczym Jedynki" PR1
+
Dodaj do playlisty

Prowadząca audycję Justyna Golonko zwróciła uwagę na fakt, że zwłaszcza teraz, w okresie pandemii koronawirusa, Polacy coraz chętniej kupują produkty z napisem "made in Poland". Różnego typu badania potwierdzają, że chcą w ten sposób pomóc rodzimym wytwórcom, wiedząc, że w ten sposób ich pieniądze pozostaną w kraju. Z tym poglądem zgodził się ekspert z KIG, choć zaakcentował, aby tego typu patriotyzm gospodarczy, nie prowadził do odgórnego, gorszego traktowania produktów zagranicznych. O wszystkim powinna decydować gra rynkowa, prawa podaży i popytu. Ale w opinii Marka Kłoczki, takie zachowanie konsumentów, jest dziś bardzo wyraźne także w innych krajach. Ekspert KIG przypomniał słuchaczom Jedynki, że wybierając polski towar, pomagamy krajowym producentom. A to oznacza większe wpływy do budżetu z podatków oraz zachowanie miejsc pracy.


Zapraszamy do wysłuchania całej audycji, którą prowadziła Justyna Golonko.

PR1/ Justyna Golonko/sw  

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej