Tarcza finansowa PFR. Na co zwrócić uwagę przy składaniu wniosku?
Ponad 95 tysięcy mikro, małych i średnich przedsiębiorstw, które poniosły straty z powodu pandemii koronawirusa, otrzymało już w ramach tarczy finansowej pomoc z programu Polskiego Funduszu Rozwoju, który może przeznaczyć na ten cel 100 miliardów złotych.
2020-05-14, 09:00
Posłuchaj
Aby mieć prawo do pomocy, spadek przychodów w danym miesiącu musi wynieść co najmniej 25 procent.
Złożenie wniosku o wsparcie jest proste i nie wymaga zaświadczeń i dokumentów księgowych. Eliza Kruczkowska z PFR radzi, by firmy, które płacą VAT, przed złożeniem z wniosku o wsparcie przesłały najpierw deklarację VAT w odniesieniu do danego miesiąca, a następnie odczekały trzy dni, by system przetworzył te dane.
Powiązany Artykuł
Borys o tarczy finansowej PFR: 95 tys. przedsiębiorstw dostało wsparcie o wartości 20 mld zł
Warto upewnić się, czy nie mamy zaległości
Eliza Kruczkowska wyjaśnia, że przedsiębiorca, który chce otrzymać pomoc, nie może zalegać z płatnościami podatków i składek ZUS. Jak dodaje, skoro wsparcie ma charakter publiczny, to wsparcie może być udzielane tylko tym podmiotom, które są rzetelnymi płatnikami podatków.
Przedsiębiorca nie może zalegać z płatnościami na koniec grudnia 2019 roku lub na dzień złożenia wniosku.
REKLAMA
Doradca podatkowy Dariusz Gałązka z Grant Thornton radzi, by przed złożeniem wniosku dokładnie sprawdzić, czy firma nie zalega z daninami, dzwoniąc np. do ZUS czy Urzędu Skarbowego.
Dotąd Polski Fundusz Rozwoju udzielił naszym przedsiębiorstwom pomocy na kwotę ok. 20 mld zł.
PolskieRadio24.pl, Program 1 Polskiego Radia, Tomasz Matusiak, md
REKLAMA