X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
more_horiz

Nowa aplikacja

Wszystko w jednym miejscu
x

Nowa aplikacja

x
Gospodarka

Polacy już tak chętnie nie kupują w hipermarketach. Największe sieci tracą udział w rynku

Ostatnia aktualizacja: 30.06.2020 20:55
O przyszłości hipermarketów, których udział w rynku spadł w ciągu dekady z kilkudziesięciu do 13 procent, mówił w radiowej Trójce w audycji "Bardzo Ważny Projekt" Zbigniew Michałek, ekspert Business Centre Club.
Centra handlowe pustoszeją.
Centra handlowe pustoszeją.Foto: shutterstock, Helga Smith

Skutkiem zmieniających się nawyków Polaków, rezygnujących z robienia zakupów w wielkich centach czy hipermarketach, jest ogłoszenie w ostatnim czasie planów zamknięcia kilku hipermarketów Auchan, hipermarketu w Łodzi.

fabryka1200.jpg
W maju sprzedaż detaliczna wyższa niż w kwietniu. Przedsiębiorcy lepiej oceniają koniunkturę

Klienci coraz bardziej szanują czas – stąd robią zakupy bliżej siebie lub w internecie

Jak zauważa ekspert, już od co najmniej trzech lat widać zmianę preferencji klientów, którzy zaczęli odchodzić od robienia zakupów w wielkich centrach handlowych, na ogół zlokalizowanych daleko od ich domów.

- Konsumenci zaczęli preferować obiekty handlowe, do których dojazd zajmuje mniej czasu, gdyż czas stał się jednym z najważniejszych czynników branych przez nich pod uwagę – mówi gość radiowej Trójki.

- Stąd hipermarkety musiały albo zmienić swoją ofertę, albo lokalizację – dodaje.


Posłuchaj
07:39 arek.mp3 Jaka jest przyszłość wielkich centrów handlowych i hipermarketów, opustoszałych z powodu koronawirusa, mówi w radiowej Trójce Zbigniew Michałek, ekspert BCC./Arkadiusz Ekiert/.

 

Do zmian dołożył się też strach związany z koronawirusem

- Jeśli dodać do tego obecną sytuację związaną z koronawirusem, to nie dziwi, że wielu klientów zaczęło preferować zakupy online, dzięki czemu nie są narażeni na zarażenie wirusem - mówi Zbigniew Michałek.

Stąd obroty centrów handlowych i hipermarketów spadły na początku zagrożenia pandemią aż o 70 procent, teraz ten spadek szacowany jest na 50 procent.

Supermarkety nie chcą poddać się bez walki

To nie oznacza, że te wielkie obiekty handlowe poddadzą się bez walki. Jak mówi ekspert, podjęły one próbę przyciągnięcia klientów – oferując im np. dodatkowe atrakcje, pozwalające na spędzenie czasu nie tylko na zakupach  – np. na koncertach, korzystając z dodatkowych usług – medycznych, szkół tańca.

Ważna jest oczywiście lokalizacja, bliżej osiedli, możliwość parkowania.

Ekspert pytany o przyszłość centrów handlowych wyjaśnia, że w najbliższym czasie będziemy mieli na pewno do czynienia z powrotem do nich części klientów i wzrostem obrotów, ale nie oznacza to, że nie czeka nas zamknięcie wielu z nich.

- Tak jak to się dzieje w innych państwach, np. w Stanach Zjednoczonych – mówił ekspert.

Audycję prowadził Arkadiusz Ekiert, zapraszamy do jej wysłuchania.

PR3/PR24.pl/Arkadiusz Ekiert/jk

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Internetowe zakupy Polaków. Zobacz, kto częściej je robi i dlaczego

Ostatnia aktualizacja: 07.03.2020 11:30
Polki kupują przez internet o wiele częściej niż Polacy - 51,6 proc. wskazań w porównaniu do 36,3 proc. mężczyzn - wynika z raportu "Polaków portfel własny - kochamy okazje" opracowanego przez Santander Consumer Bank.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Ekspert KIG: kupując polski produkt zostawiamy ponad 70 groszy z jednej złotówki w kieszeni polskiego producenta

Ostatnia aktualizacja: 27.04.2020 19:00
Polacy przykładają coraz większe znaczenie do pochodzenia towaru sprzedawanego w sklepach. Jeśli jest niewielka różnica cenowa pomiędzy produktem zagranicznym i polskim, wtedy najczęściej wybierają rodzimego producenta - uważa Marek Kłoczko, sekretarz generalny Krajowej Izby Gospodarczej, gość programu "Ekspress Gospodarczy Jedynki" w PR1.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Europejski Kongres Gospodarczy online. Dziś dyskusje o handlu w dobie pandemii i start-upach

Ostatnia aktualizacja: 19.05.2020 12:20
Dziś drugi dzień Europejskiego Kongresu Gospodarczego online. Uczestnicy EKG będą rozmawiać między innymi o sytuacji polskich start-upów w czasie pandemii, a także o handlu w tym okresie - tradycyjnym i cyfrowym.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Co ze środkami z karty podarunkowej po terminie? Sąd zdecydował ws. sporu ze znaną siecią

Ostatnia aktualizacja: 17.06.2020 11:54
Pieniądze z karty podarunkowej nie mogą przepaść. Tak orzekł słupski sąd, powołując się na zasadę dobrego obyczaju. Wyrok dotyczy sprawy między konsumentem a siecią Empik.
rozwiń zwiń