Trwa boom na e-zakupy. Coraz chętniej kupujemy przez sieć

2020-07-21, 08:20

Trwa boom na e-zakupy. Coraz chętniej kupujemy przez sieć
W 2021 r. udział e-handlu w sprzedaży detalicznej wyniósł 9 procent.Foto: Shutterstock

Od pizzy po naparstek krawiecki – zakupy bez ruszania się z domu robi już niemal 80 proc. Polaków - informuje wtorkowa "Rzeczpospolita".

- Dostawa do domu posiłków, prezentów, oddanych do pralni ubrań czy kluczy zostawionych w biurze – z takiej formy ułatwiania sobie życia korzysta coraz więcej osób. Zakupy i usługi bez wychodzenia z domu zyskują na popularności zwłaszcza w czasie pandemii. Z sondażu wykonanego na zlecenie aplikacji mobilnej do zamawiania zakupów Glovo wynika, że 40 proc. Polaków co najmniej raz w tygodniu zamawia jedzenie z dostawą - czytamy w dzienniku.

Gazeta podaje też, jak często Polacy kupują z pomocą telefonu, aplikacji czy przez strony internetowe. Prawie 90 proc. zamawia posiłki z dostawą do domu czy pracy, a 80 proc. w ten sposób nabywa żywność i inne towary. Chociaż raz w tygodniu korzysta z tej możliwości co trzeci badany. Bez wyjścia z domu zakupy nieco częściej robią mężczyźni niż kobiety – dominują młodzi. I tak: posiłki z dowozem zamawiają głównie ludzie do 34 lat – blisko połowa z nich co najmniej raz w tygodniu. Co czwarta osoba po 50. roku życia choć raz w tygodniu zamawia dania z restauracji.

Powiązany Artykuł

1200_kobieta_laptop_shutterstock.jpg
Przybywa oszustw w internecie. Jak nie dać się nabrać i nie stracić pieniędzy?

Zamawianie z dostawą coraz powszechniejsze

- Dostawa do domu stała się normą i czasem koniecznością. Kojarzona wcześniej z wygodą, dziś jest powszechną usługą. A zamawiamy niemal wszystko – od pizzy do naparstka krawieckiego, bo usługa jest tania, a przy okazji daje także poczucie bezpieczeństwa, choć pozbawia nas emocji towarzyszących poszukiwaniu i dokonywaniu wyboru wśród innych konsumentów - powiedział "Rzeczpospolitej" dr Tomasz Marcysiak, socjolog z Wyższej Szkoły Bankowej w Bydgoszczy.

Gazeta zwraca także uwagę, że prym wiodą duże miasta, jednak bez ruszania się z domu chętnie kupują też mieszkańcy wsi i małych miasteczek. "Polacy są zgodni: takie usługi jak zakupy z dostawą jeszcze się upowszechnią, a wyzwaniem będzie szeroka oferta i możliwość spróbowania dowozu nowych rzeczy" - konkluduje dziennik.

Więcej - w "Rzeczpospolitej".

PolskieRadio24.pl, PAP, Rzeczpospolita, md

Polecane

Wróć do strony głównej