X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
more_horiz
Gospodarka

Jakie podatki płacą w Polsce największe grupy medialne? Resort finansów pokazał dane

Ostatnia aktualizacja: 11.02.2021 17:15
Ministerstwo finansów opublikowało dane, które obrazują skalę opodatkowania największych grup medialnych w Polsce. Resort pokazał też, jaką stanowi to część ich wszystkich przychodów.
Zdjęcie ilustracyjne
Zdjęcie ilustracyjneFoto: PAP/Tomasz Gzell

Zgodnie z podanymi przez ministerstwo w infografikach danymi, w 2019 r. relacja należnego CIT-u do przychodów wyniosła w przypadku Grupy TVN 0,83 proc.; w przypadku Telewizji Polsat 3,65 proc.; w przypadku Grupy Agora 0,90 proc.; w przypadku Ringier Axel Springer Polska 0,58 proc.; w przypadku Google Poland 3,06 proc. i w przypadku Facebook Poland 0,81 proc.

TVN: podatek 32,8 mln zł, przy przychodach 3,983 mld zł

Jednocześnie resort finansów zamieścił dane porównujące wielkość przychodów do należnego podatku. Wynika z nich, że w 2019 r. przychody Grupy TVN wyniosły ok. 3 mld 983 mln zł, a należny podatek CIT 32,8 mln zł.


jarosław sellin pap 1200.jpg
Sellin: małe media z małymi dochodami nie będą objęte podatkiem od reklamy

Agora:– podatek 11,4 mln zł, przy przychodach 1,276 mld zł

Przychody Grupy Agora wyniosły 1 mld 276 mln zł, a należny podatek 11,4 mln zł, natomiast w przypadku Ringier Axel Springer Polska wielkość przychodów sięgnęła 615,8 mln zł, a należny CIT 3,5 mln zł.


Google Poland: podatek 13,5 mln zł, przy przychodach 444,9 mln zł

Przychody Google Poland wyniosły 444,9 mln zł, a podatek należny 13,5 mln zł, natomiast przychody Facebook Poland sięgnęły 519,9 mln zł, a podatek należny 4,2 mln zł.


forum-0479614453-12.jpg
Projekt składki od reklam na wstępnym etapie prac. Ministerstwo Finansów zaprasza do konsultacji

Telewizja Polsat: podatek 91,3 mln zł, przy przychodach 2,5 mld zł

 Z kolei przychody Telewizji Polsat wyniosły 2 mld 500 mln zł, a należny podatek tej firmy 91,3 mln zł.

Ministerstwo Finansów podaje na swojej stronie internetowej do publicznej wiadomości indywidualne dane z zeznań podatników podatku dochodowego od osób prawnych, u których wartość przychodu uzyskana w roku podatkowym przekroczyła równowartość 50 mln euro oraz podatników tego podatku będących podatkowymi grupami kapitałowymi (PGK).

PAP, jk

 

Czytaj także

Podatek od reklam wzorowany na rozwiązaniach państw UE. Ma wspierać Narodowy Fundusz Zdrowia

Ostatnia aktualizacja: 10.02.2021 09:37
Rząd pracuje nad wprowadzeniem podatku od reklamy internetowej i konwencjonalnej. W 2022 r. ma to przynieść budżetowi około 800 mln zł, a uzyskane środki zasilą w głównej mierze Narodowy Fundusz Zdrowia.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Podatek od reklam. Ministerstwo Finansów: jesteśmy otwarci na dialog z mediami

Ostatnia aktualizacja: 10.02.2021 13:12
Ministerstwo Finansów jest otwarte na dialog z przedstawicielami mediów - poinformował resort. MF liczy, że w sprawie projektu dotyczącego składki od reklam, wspólnie z rynkiem zostaną wypracowane rozwiązania akceptowalne dla wszystkich.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Projekt składki od reklam na wstępnym etapie prac. Ministerstwo Finansów zaprasza do konsultacji

Ostatnia aktualizacja: 11.02.2021 09:45
Do 16 lutego ministerstwo Finansów czeka na uwagi i propozycje merytoryczne do projektu ustawy dotyczącego składki od reklam. Swoje propozycje mogą składać zainteresowane podmioty rynkowe. Chodzi o projekt ustawy o dodatkowych przychodach Narodowego Funduszu Zdrowia, Narodowego Funduszu Ochrony Zabytków oraz utworzeniu Funduszu Wsparcia Kultury i Dziedzictwa Narodowego w Obszarze Mediów.  
rozwiń zwiń