Twoje dane są cenne. Sprawdź, ile jesteś wart dla portali społecznościowych

Wartość sieci społecznościowej w przeliczeniu na użytkownika może zmieniać się z godziny na godzinę. Podobnie jak na giełdzie, jednego dnia baza fanów profilu może być warta fortunę, a następnego dnia można popaść w niełaskę odbiorców i zaprzepaścić budowane latami zasięgi. Niezależnie od wyzwań stojących przed użytkownikami portali społecznościowych, każdy z nas ma swoją wartość w sieci. Ile jesteś wart?

2021-02-18, 08:02

Twoje dane są cenne. Sprawdź, ile jesteś wart dla portali społecznościowych
Zdjęcie ilustracyjne. Foto: Shutterstock/Alexey Boldin

Facebook

W 2015 roku Facebook szacował wartość użytkownika na 3,73 dolarów na kwartał. Do końca 2017 roku wartość ta wzrosła do 6,18 dolara za użytkownika. To wzrost o 165% w ciągu dwóch lat. Obecnie na podstawie danych z USA przewiduje się, że Facebook wygeneruje około 226 dolarów na profil użytkownika w 2021 roku. Dane osobowe są obecnie warte między 0,20 a 0,40 USD w zależności od ilości warstw informacji, które o sobie ujawnisz. Twoja wartość dla Facebooka zmienia się, gdy dodajesz kolejne warstwy informacji, takie jak statusy związków, wiek czy zainteresowania.

Instagram

Z dostępnych informacji wynika, że Instagram ma szacunkową wartość 100 mld dolarów oraz 1 mld aktywnych użytkowników. W przybliżeniu daje to kwotę 100 dolarów na osobę. Nie jest to jednak takie proste.


Miał miejsce przypadek, że pewna influencerka otrzymała 1,2 mln dolarów za opublikowanie jednego postu. Oznacza to, że każdy z jej 141 mln fanów był wart 0,008 dolara. W oparciu o takie dane wydaje się, że użytkownik Instagrama jest wart mniej niż użytkownik Facebooka. W zależności od sposobu analizy można dojść do różnych wniosków.


Twitter

Twitter nie podaje precyzyjnych wiadomości dotyczących wartości użytkowników. W 2015 roku użytkownik był wart około 4 dolary. W 2018 roku podano, że ich średni przychód na użytkownika wynosił 7,50 dolarów - znacznie mniej niż w przypadku Facebooka. Od tego czasu witryna znacząco się rozwinęła i można oczekiwać, że wartość użytkowników też wzrosła.

REKLAMA


LinkedIn

LinkedIn jest specyficzną platformą społecznościową, ponieważ skupia się na użytkownikach profesjonalnych. W 2020 roku ponad 722 miliony profesjonalistów korzystało z LinkedIna, aby rozwijać swoją karierę i biznes. Bywa, że użytkownicy chcą zapłacić za dostęp do możliwości portalu w wersji premium. Platforma należy do Microsoftu i z tego powodu trudno oszacować wartość pojedynczego użytkownika.

YouTube

Wartość YouTube szacuje się na 160 miliardów dolarów. Jeśli zdecydujesz się na monetyzację swojego kanału YouTube, otrzymasz wynagrodzenie za każdą odsłonę. To sprawia, że łatwo jest ocenić, ile warte jest twoje wideo lub kanał na podstawie liczby wyświetleń. Pojedyncze odtworzenie filmu na YouTube jest warte około 0,10 – 0,30 dolara. Kluczowa jest również ilość subskrybentów. Im większa ich liczba, tym więcej nowych widzów trafia na twój kanał. Podobno prawdziwa magia finansowa zaczyna się od 1 mln subskrybentów.


Chroń swoje dane

Unijne przepisy o ochronie danych zapewniają ochronę danych osobowych zawsze, gdy dane te są gromadzone - np. przy zakupach przez internet, ubieganiu się o pracę lub składaniu wniosku o kredyt bankowy. Przepisy te stosuje się zarówno do przedsiębiorstw i organizacji (publicznych i prywatnych) z Unii Europejskiej, jak i spoza niej - takich jak Facebook czy Amazon, które oferują towary i usługi w UE - za każdym razem, gdy takie przedsiębiorstwa i organizacje proszą osoby fizyczne w UE o dane osobowe lub wykorzystują takie dane ponownie.


Format danych nie ma znaczenia - czy to online w systemie komputerowym, czy w dokumencie w formie papierowej - Twoje podstawowe prawa w zakresie ochrony danych muszą być szanowane za każdym razem, kiedy przechowuje się lub przetwarza dane, które pośrednio lub bezpośrednio identyfikują Cię jako osobę fizyczną.

REKLAMA


Jeżeli wcześniej udzieliłeś zgody na wykorzystywanie Twoich danych osobowych przez przedsiębiorstwo lub organizację, możesz w dowolnym momencie skontaktować się z administratorem danych (osobą lub podmiotem zarządzającymi Twoimi danymi osobowymi) i wycofać swoją zgodę. Po wycofaniu zgody przedsiębiorstwo lub organizacja nie mogą dłużej wykorzystywać Twoich danych osobowych.

Dostęp do własnych danych osobowych

Możesz zażądać dostępu do swoich danych osobowych, którymi dysponuje przedsiębiorstwo lub organizacja. Masz także prawo do bezpłatnego otrzymania kopii swoich danych zapisanych w formacie umożliwiającym ich odczytanie. Odpowiedź powinna nadejść w ciągu 1 miesiąca. Firma lub organizacja powinny przekazać Ci kopię Twoich danych osobowych oraz wszystkie stosowne informacje o tym, w jaki sposób były lub są one wykorzystywane. Jeżeli Twoje dane osobowe nie są już potrzebne lub są bezprawnie wykorzystywane, możesz zażądać ich usunięcia. Jest to tzw. prawo do bycia zapomnianym.

Zasady te dotyczą także wyszukiwarek takich jak Google, ponieważ również wyszukiwarki uważane są za administratorów danych. Jeżeli informacje są niedokładne, nieadekwatne, nieistotne lub jest ich za dużo, możesz zażądać usunięcia z wyników wyszukiwania linków do stron internetowych z Twoim nazwiskiem.

By chronić pozostałe prawa, takie jak wolność wypowiedzi, niektórych danych nie można usunąć automatycznie. Na przykład kontrowersyjne wypowiedzi osób publicznych mogą nie zostać usunięte, jeżeli zachowanie ich w sieci leży w interesie publicznym.

REKLAMA

Statistic: Most popular social networks worldwide as of January 2021, ranked by number of active users (in millions) | Statista
Find more statistics at Statista

Pliki cookie

Cookies to niewielkie pliki tekstowe, które serwis internetowy przechowuje w przeglądarce internetowej na komputerze lub urządzeniu przenośnym. Cookies są powszechnie wykorzystywane: dzięki zapisywaniu preferencji użytkownika strona internetowa może sprawniej funkcjonować. Pliki cookie służą do monitorowania zachowania użytkownika w internecie. Na tej podstawie tworzą jego profil, który jest wykorzystywany do wyświetlania dostosowanych do jego zainteresowań reklam online.

Każda strona wykorzystująca cookies przed zapisaniem ich na Twoim komputerze lub urządzeniu przenośnym musi uzyskać Twoją zgodę. Serwis internetowy nie ma prawa po prostu poinformować Cię, że wykorzystuje cookies, lub wyjaśnić, jak możesz je dezaktywować.


PolskieRadio24.pl/TFG/europa.eu/mib

REKLAMA


Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej