Poczta Polska stawia na usługi kurierskie i rozszerza współpracę z Amazonem
Uruchomienie polskiej wersji Amazona wiąże się z rozszerzeniem współpracy Poczty Polskiej z platformą i jest szansą na znaczące zwiększenie wolumenu obsługiwanych przez spółkę paczek. Do 2024 r. Poczta chce podwoić przychody z usług kurierskich - poinformowała w środę spółka.
2021-03-03, 13:40
Amazon uruchomił we wtorek polską wersję swojego sklepu - Amazon.pl.
O zamiarach udostępnienia polskojęzycznego serwisu e-commerce gigant handlu elektronicznego z USA informował pod koniec stycznia, kiedy uruchomił możliwość rejestracji dla sprzedawców.
Poczta Polska od kilku lat dostarcza przesyłki od Amazona
- Poczta Polska już od kilku lat dostarcza przesyłki Polakom zamawiającym towary na platformie Amazon. Z uruchomieniem polskiej odsłony platformy wiąże się rozszerzenie naszej współpracy i szansa na znaczące zwiększenie wolumenu obsługiwanych przez Pocztę paczek. Współpraca z firmami z branży eCommerce to strategiczne działanie spółki. Będziemy intensyfikować prace w tym obszarze, aby do roku 2024 podwoić przychody z usług kurierskich – powiedział cytowany w komunikacie prezes Poczty Polskiej Tomasz Zdzikot.
Klienci Amazona będą mogli korzystać z pośrednictwa Poczty Polskiej
- Wspólnie z firmą Amazon przygotowaliśmy się do rozwoju współpracy, by klienci mogli korzystać z jednej z największych platform sprzedażowych – Amazon.pl – za pośrednictwem Poczty Polskiej - dodał wiceprezes zarządu Poczty Polskiej Andrzej Bodziony.
REKLAMA
Powiązany Artykuł
MSZ i Poczta Polska będą współpracować, by promować polskie dziedzictwo
Strategia Poczty Polskiej zakłada rozwój usług kurierskich
Jak podano, strategia Poczty Polskiej na lata 2021–2023 zakłada intensywny rozwój usług kurierskich.
Obecnie obszary rozwojowe, do których należą usługi kurierskie, cyfrowe i logistyczne, generują niecałe 20 proc. przychodów spółki.
Powiązany Artykuł
Poczta Polska będzie współpracować z CPK. Stworzy tam centrum logistyczne
Prawie czterokrotnie więcej przynosi biznes tradycyjny, czyli papierowe listy, wpłaty i przekazy pocztowe, które - jak zaznaczono - podlegają silnej e-substytucji. Strategia spółki zmierza do odwrócenia tych proporcji: już w 2024 r. przeważać mają przychody z obszarów rozwojowych - wskazano.
Poczta Polska zwiększy też liczbę punktów odbioru przesyłek z 13,6 tys. do 20 tysięcy
Strategia Poczty na lata 2021–2023 przewiduje także rozwój sieci punktów odbioru. Do 2022 r. ich liczba ma wzrosnąć z obecnych 13,6 tys. do 20 tys. punktów. W tym roku operator uruchomi 500 automatów do odbioru przesyłek, a w przyszłym roku - 2000.
REKLAMA
Spółka zapowiada, że w 2021 r. wprowadzi też nowy format usług kurierskich Pocztex.
PAP, jk
REKLAMA