X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
more_horiz
Gospodarka

Koronawirus uderzył w Rolls-Royce'a. Koncern stracił 5,6 mld dolarów

Ostatnia aktualizacja: 11.03.2021 11:11
Skutki koronawirusa dosięgają nie tylko linie lotnicze, ale i producentów samolotów i silników. Jak informuje Reuters, brytyjski producent silników lotniczych Rolls-Royce odnotował za 2020 r. większą od oczekiwań stratę w wysokości 4 miliardów funtów (5,6 miliarda dolarów). To również wynik modelu biznesowego koncernu, który otrzymuje opłatę za używanie silników, a nie ich sprzedaż. A te teraz pracują zdecydowanie rzadziej niż przed pandemią.
Spółka będzie projektowała, rozwijała, produkowała, a także wspierała użytkowanie układów przeniesienia napędu (ADT) dla wszystkich silników lotniczych przeznaczonych dla samolotów cywilnych, które będą w przyszłości produkowane przez firmę Rolls-Royce.
Spółka będzie projektowała, rozwijała, produkowała, a także wspierała użytkowanie układów przeniesienia napędu (ADT) dla wszystkich silników lotniczych przeznaczonych dla samolotów cywilnych, które będą w przyszłości produkowane przez firmę Rolls-Royce.Foto: Pixabay

Agencja przypomina, że zatrzymanie ruchu lotniczego na całym świecie uderzyło w brytyjską firmę, której model biznesowy zakłada, że otrzymuje ona zapłatę za swoje silniki w zależności od liczby godzin ich pracy.

Koncern otrzymuje pieniądze za pracę swoich silników, a te zostały w dużej części wyłączone

Model biznesowy Rolls-Royce'a polegający na obciążaniu linii lotniczych opłatami za liczbę godzin, w których pracują ich silniki, oznaczał, że większość jego dochodów w zeszłym roku spadła, gdy samoloty zostały uziemione przez koronawirusa - pisze Reuter.


koronawirus lotnisko 1200 shutterstock.jpg
Duży spadek ruchu lotniczego. Linie tną koszty i szukają oszczędności

Brytyjczycy ze stratą 4,2 mld funtów

Ubiegłoroczne straty w wysokości 4,2 miliarda funtów były zgodne z oczekiwaniami analityków, a "Rolls" uważa, że w tym roku zmniejszą się one do 2 miliardów funtów i firma osiągnie dodatni wynik finansowy w drugiej połowie roku, kiedy oczekuje się wzrostu liczby podróży.

Mimo strat spółka podała w czwartek, że jej pozycja płynnościowa jest mocna i poradzi sobie nawet w poważnym scenariuszu spadkowym. Jej akcje wzrosły dzisiaj o 2,6 proc.


shutterstock_koronawirus lotnisko 1200.jpg
Lotniczy armagedon: zobacz, jak koronawirus uderzył w światowych przewoźników i lotniska

Producent ratuje się wyprzedażą hiszpańskiej spółki ITP Aero

Po zaciągnięciu w zeszłym roku 5,3 miliarda funtów pożyczek, firma planuje naprawić swój bilans poprzez sprzedaż aktywów wartych 2 miliardy funtów, z których większość stanowić będzie hiszpańska spółka ITP Areo.

Według analityków poprawa sytuacji finansowej koncernu zależy od linii lotniczych, które w 2021 r. osiągną poziom lotów na poziomie 55 procent z 2019 r.

Firma twierdzi, że w tym roku podróże będą się stopniowo poprawiać, a w drugiej połowie będą przyspieszać wraz z postępem programów szczepień.

PR24/Reuters/ jk



Zobacz więcej na temat: GOSPODARKA samoloty lotnictwo

Czytaj także

Koronawirus uderzył w pasażerski ruch lotniczy: w 2020 r. o 60 procent mniej pasażerów

Ostatnia aktualizacja: 16.01.2021 15:45
Lotnictwo jest jedną z najbardziej poszkodowanych przez pandemię koronawirusa branż gospodarki. Jak wynika z najnowszych szacunków Organizacji Międzynarodowego Lotnictwa Cywilnego ICAO, w 2020 roku pasażerski ruch lotniczy zmalał aż o 60 procent.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Lotniczy armagedon: zobacz, jak koronawirus uderzył w światowych przewoźników i lotniska

Ostatnia aktualizacja: 12.02.2021 17:45
2020 r. zapisze się w historii ruchu lotniczego jako najgorszy od dekad, czego znakiem rozpoznawczym będzie nie tylko drastyczne – dochodzące do 80-90 procent zmniejszenie liczby pasażerów w samolotach oraz na lotniskach, ale i olbrzymie cięcia oszczędnościowe.
rozwiń zwiń