X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
more_horiz
Gospodarka

Wartość polskiego e-handlu rośnie w imponującym tempie. W tym roku może podskoczyć o kolejne 30 procent

Ostatnia aktualizacja: 16.03.2021 12:44
Wartość krajowego e-handlu w 2021 r. może wzrosnąć o 20-30 proc. – szacuje ekspert Polskiego Instytutu Ekonomicznego. Według niego rośnie szansa na dogonienie europejskich liderów. Wzrost wartości sprzedaży w 2020 r. był imponujący.
Zdjęcie ilustracyjne
Zdjęcie ilustracyjneFoto: Shutterstock/DenPhotos

Rok 2021 rozpoczął się z niemal 10-proc. udziałem e-handlu w całej sprzedaży detalicznej (9,1 proc. w grudniu ub.r., 9,8 proc. w styczniu br.). Jak podkreśla szef zespołu gospodarki cyfrowej w PIE Ignacy Święcicki, wzrost wartości sprzedaży w 2020 r. był imponujący.

– Szacunki mówią o wartościach między 35 proc. a niemal 60 proc. Taka jest też skala wzrostu raportowana przez największą polską platformę sprzedaży online, która wykazała o 54 proc. większą wartości sprzedanych towarów – podkreślił.

Czytaj więcej
ehandel1200.jpg
Coraz ostrzejsza konkurencja na rynku e-handlu. Nie jest łatwo pozyskać nowych klientów

Wejście Amazona nie spowodowało przełomu

Według eksperta, w obecnym roku tempo wzrostu nie będzie już pewnie tak imponujące, choć wciąż dynamiczne – zależnie od prognoz, znajdzie się zapewne w przedziale pomiędzy 20 proc. a 30 proc. Jest kilka istotnych czynników, które mogą pozytywnie wpłynąć na tempo rozwoju e-commerce w Polsce, zarówno poprzez zwiększenie liczby sprzedawców, jak i zachęcenie nowych grup kupujących.

– Pierwszym jest oczywiście sytuacja pandemiczna, która już obecnie prowadzi do kolejnego ograniczenia działalności gospodarczej i zamknięcia sklepów – dodał.
Nawet w ostatnich tygodniach, gdy sklepy były otwarte, ruch w galeriach handlowych był o ok. 25 proc. niższy niż przed pandemią. Ich ponowne zamknięcie oznacza oczywiście ponowne problemy dla sprzedawców, jednak po roku pandemii wielu z nich wzmocniło kanały cyfrowe i wprowadziło zachęty dla kupujących tą drogą.

Według Ignacego Święcickiego wejście Amazona do Polski nie spowodowało póki co przełomu, może jednak istotnie wpłynąć na zwiększenie liczby sprzedających, poprzez wzrost konkurencji i łatwiejsze wejście na rynki zagraniczne.

– Dynamiczny rozwój nowych usług dla sprzedających – na przykład inwestycje największych platform w usługi typu fulfillment czyli, przekazanie logistyki – przechowywania, pakowania i wysyłki towaru do wyspecjalizowanego pośrednika, również przełoży się na poszerzenie bazy podmiotów sprzedających przez internet – zaznaczył.

Czynników jest sporo

Patrząc na e-handel od strony zachęt dla klienta warto zauważyć rosnącą konkurencję między platformami w obszarze jakości dostawy przede wszystkim poprzez rozwój sieci paczkomatów i punktów odbioru i skrócenie terminów dostawy. W tym kierunku rozwijają się wszystkie największe platformy obecne w Polsce.

Czynników pozytywnie wpływających na rozwój e-commerce jest więc sporo. Rośnie też więc szansa na oderwanie się od trendu widocznego przed pandemią, który nie dawał nadziei na nadgonienie europejskich liderów.

PolskieRadio24.pl, PAP, DoS, md

Czytaj także

Coraz ostrzejsza konkurencja na rynku e-handlu. Nie jest łatwo pozyskać nowych klientów

Ostatnia aktualizacja: 26.02.2021 10:10
Sklepy internetowe już wydają na pozyskanie klienta nawet połowę marży, a będą jeszcze więcej. Zaostrza się konkurencja na rynku rosnącym w dwucyfrowym tempie - pisze weekendowy "Puls Biznesu".
rozwiń zwiń

Czytaj także

Wiosna w gospodarce: firmy odnotowują wzrost przychodów. Czy to sygnał poprawy koniunktury?

Ostatnia aktualizacja: 10.03.2021 14:23
Marcowy Miesięczny Indeks Koniunktury Polskiego Instytutu Ekonomicznego wyniósł 90,3 pkt. To wzrost o 3,5 pkt względem lutego. Na poprawę koniunktury wpłynęły wyższe przychody, które odnotowano w 15 proc. firm - wynika z opublikowanych w środę danych PIE.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Inflacja w lutym 2,4 proc. To mniej niż przewidywali analitycy

Ostatnia aktualizacja: 15.03.2021 10:30
Inflacja w lutym wyniosła 2,4 proc. rok do roku – informuje Główny Urząd Statystyczny. Ankietowani przez PAP Biznes analitycy oczekiwali wzrostu cen w lutym o 2,5 proc. W porównaniu z poprzednim miesiącem ceny wzrosły o 0,5 proc.
rozwiń zwiń