Zachęta dla firm, by nie bały się innowacyjności. Rusza kampania "Nie musisz być Einsteinem"
Ministerstwo Finansów, Funduszy i Polityki Regionalnej rozpoczęło kampanię "Nie musisz być Einsteinem". Jej celem jest zachęcenie polskich firm, również tych mniejszych, do tego, by przestały się bać "innowacyjności", a odważyły się sięgać po nowoczesne rozwiązania.
2021-03-19, 13:34
Posłuchaj
To droga do podniesienia konkurencyjności i podboju zagranicznych rynków - mówi Małgorzata Szczepańska z ministerstwa. Jak dodaje, w tej kampanii chodzi o pokazanie, że dzięki zmianom, nawet drobnym rozwiązaniom, można dokonać dużej zmiany w swojej przedsiębiorstwie, w ten sposób zyskując szansę na szybszy rozwój.
Obecnie trwają konsultacje społeczne dot. funduszy europejskich w nowoczesnej gospodarce. Można wziąć w nich udział do 14 kwietnia.
- Fundusze europejskie bardzo wspierają firmy, które inwestują w innowacje. Duża pomoc w tym obszarze jest planowana w przyszłej perspektywie budżetowej - wskazuje Małgorzata Szczepańska.
Powiązany Artykuł

Środki europejskie szansą dla wielu firm
Z europejskiego finansowania skorzystała firma Plantalux. Pieniądze pozwoliły nam rozwinąć produkcję inteligentnych lamp ledowych - mówi Jakub Lachowski, założyciel firmy. Jak przyznaje, dzięki wsparciu to, co było planowane na trzy lata, udało się zrobić w pół roku i obecnie urządzenia jego firmy sprzedawane są w ośmiu krajach.
- Wprowadzone innowacje pozwoliły na szybkie testy i wdrożenie produktu. Dotacje znacznie to ułatwiły - zaznacza Jakub Lachowski.
Polskie Radio również promuje i wspiera innowacje wdrażane przez krajowe firmy. W ramach rankingu "Innowacje 2021", który zostanie ogłoszony za tydzień, 26. marca, wyróżnimy najciekawsze projekty realizowane przez polskich przedsiębiorców.
PolskieRadio24.pl, Program 1 Polskiego Radia, Tomasz Matusiak, md
REKLAMA