X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
more_horiz
Gospodarka

Rekrutacja online. Pandemia zmieniła sposób pozyskiwania pracowników

Ostatnia aktualizacja: 01.04.2021 09:50
W miarę jak epidemia zmienia świat, firmy szukają sposobów na utrzymanie produktywności w obliczu bezprecedensowych wyzwań. Zarządzanie procedurami pracowniczymi i zatrudnieniem stało się dla wielu firm procesem zdalnym. Wirtualna rekrutacja jest metodą pozwalającą na utrzymanie ciągłości procesów rekrutacyjnych przy jednoczesnej ochronie rekruterów i kandydatów.
Zdjęcie ilustracyjne
Zdjęcie ilustracyjneFoto: Shutterstock/fizkes

Przejście na rekrutację zdalną było początkowo niewygodne, ale specjaliści ds. pozyskiwania talentów świetnie przygotowali się do tego zadania. Wstępne rozmowy telefoniczne z kandydatami pozostały takie same jak zawsze, ale rozmowa twarzą w twarz przeniosła się do internetu. Aby skrócić czas potrzebny na zatrudnienie, wiele firm oferuje kandydatom opcję rozmowy wideo tak szybko, jak to możliwe. Kolejny rok trwania pandemii udowodnił, że nie opłaca się czekać na spotkanie z kandydatem na żywo, bo w międzyczasie może on znaleźć inną pracę, w której rekrutacja zostanie przeprowadzona online.

Czytaj także:
shutt startup 1200.jpg
Moda na startupy. Oto wskazówki dla początkujących biznesmenów

Oprogramowanie do rozmów kwalifikacyjnych online ogólnie rzecz biorąc, nie różni się od zwykłego oprogramowania biznesowego do prowadzenia internetowych telekonferencji. Profesjonalne podejście do obsługi takich aplikacji i zapewnienie użytkownikom wysokiego komfortu umożliwia pracodawcy pozytywne promowanie swojej firmy. Osoby poszukujące pracy z kolei mogą skupić się na rozmowie rekrutacyjnej, uniknąć stania w korkach, dojazdów i związanego z tym stresu. Wirtualne rozmowy kwalifikacyjne są z reguły wysoce interaktywne. Specjaliści ds. rekrutacji mogą oceniać gesty, mimikę, zaangażowanie i mowę ciała równie łatwo online, jak i osobiście, podobnie jak kandydaci. Uścisk dłoni, który stał się na razie przeszłością, może być jedyną stratą w tym procesie.

Na portalach branżowych eksperci ds. rekrutacji udzielają wielu rad swoim kolegom po fachu.

''Bądź tak profesjonalny, jakby to była normalna rozmowa rekrutacyjna. Bądź przygotowany z wymaganiami pracy i znaj CV kandydata. Podobnie jak w przypadku wysłania e-maila z instrukcjami dojazdu do biura i instrukcjami parkingowymi, wyślij szczegóły dotyczące sposobu dostępu i najlepszego przygotowania do rozmowy wideo. Nie zakładaj, że wysłanie linku jest wystarczające. Twój wygląd jest kluczowy. Upewnij się, że jesteś przygotowany do rozmowy wideo przez odpowiedni ubiór, wybierając dobre tło i eliminując rozpraszacze z otoczenia'' - czytamy na portalu sprzedającym oprogramowanie do przeprowadzania rekrutacji online.

Czytaj także:
shutt nowy dom 1200.jpg
Wielka emigracja z miast. Jak COVID wpływa na przemieszczanie się ludności?

Obserwacje wielu firm wskazują, że poszukujące pracy osoby z pokolenia Z cenią organizacje zaawansowane technologicznie. Najnowsze dane sugerują nawet, że nie będą one ubiegać się o pracę w danej organizacji, jeśli uważają, że jej metody rekrutacji są przestarzałe. Firmy poszukujące największych talentów teraz, w czasie pandemii, muszą dostosować sposób komunikowania swojej marki do wymogów najnowocześniejszych technologii.

Kluczowe są również aspekty psychologiczne rekrutacji. Aby każdy pracownik mógł funkcjonować najlepiej jak potrafi, musi czuć się pewnie w swojej roli i mieć możliwość wyrażenia i złagodzenia swoich obaw. Jest to nowe zagadnienie dla rekruterów poszukujących odpowiednich kandydatów na wolne stanowiska pracy. Muszą oni zrozumieć znaczenie i poziom lęku wokół pewnych elementów związanych z pracą, aby zapewnić, że dopasowują kandydata do odpowiedniego stanowiska, biznesu i kultury firmy.

Pandemia koronawirusa nieodwracalnie wpłynęła na sposób, w jaki prowadzimy biznes i branża rekrutacyjna nie jest tu wyjątkiem. Kluczem do sukcesu jest komunikacja i zwinność. Rynek stale się zmienia, a rekruterzy muszą być w stanie stale dostosowywać swoje podejście i styl pozyskiwania pracowników, przy jednoczesnym uwzględnieniu elementu ludzkiego każdej oferty pracy.

Praca zdalna znajdowała się na listach życzeń pracowników na długo przed pojawieniem się wirusa. Wiele organizacji przekonuje się, że taka opcja jest nie tylko wykonalna, ale wręcz korzystna. Niektórzy przypuszczają, że trend pracy zdalnej utrzyma się znacznie dłużej, niż będzie trwać pandemia. Dane pokazują, że 60% pracowników jest przekonanych, iż może efektywnie wykonywać swoją pracę zdalnie, nawet przez długi czas. Wydaje się, że takie samo założenie muszą przyjąć rekruterzy.

PolskieRadio24.pl/ yello.co/ mib

Czytaj także

Startupy w Polsce przykładem dla innych krajów w Europie Środkowo-Wschodniej

Ostatnia aktualizacja: 17.12.2020 18:19
Polski system startupowy uznawany jest za jeden z dojrzalszych w Europie Środkowo-Wschodniej, podkreślano podczas Czwartkowego Forum SGH – debaty online poświęconej bieżącym problemom gospodarczym i społecznym w kraju i na świecie.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Informacja zwrotna dla pracownika. Narzędzie dla osiągania lepszych wyników Twojego zespołu

Ostatnia aktualizacja: 13.03.2021 08:00
Z reguły pracownik słyszący sformułowanie "informacja zwrotna" lub z angielskiego ''feedback'' nie przejawia zachwytu. Nie jest to zaskakujące, biorąc pod uwagę fakt, że w niektórych firmach ocena raz w roku jest jedyną okazją dla pracowników do otrzymania informacji zwrotnej. Bywa, że mało przychylnej. Często ogranicza się to do jednokierunkowej wymiany informacji od menedżerów do bezpośrednich podwładnych.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Rząd planuje uregulować crowdfunding. Wiemy, od kiedy będą obowiązywały nowe przepisy

Ostatnia aktualizacja: 22.03.2021 16:16
Resort finansów pracuje nad przepisami o tzw. crowdfundingu. Przyjęcie projektu ustawy o nadzorze nad dostawcami usług finansowania społecznościowego dla przedsięwzięć gospodarczych zaplanowano na III kw. 2021 r.
rozwiń zwiń