X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
more_horiz
Gospodarka

Moda na startupy. Oto wskazówki dla początkujących biznesmenów

Ostatnia aktualizacja: 30.03.2021 14:14
Stworzenie nowej firmy zupełnie od podstaw jest nie lada wyzwaniem. Wiele młodych osób, licząc na zrealizowanie marzeń o własnym biznesie, zaczyna prowadzić działalność gospodarczą. Na drodze do sukcesu muszą poradzić sobie z wieloma trudnościami. Analizując wypowiedzi ekspertów, przedstawiamy porady, jak podejść do zakładania i prowadzenia startupu. 
Zdjęcie ilustracyjne
Zdjęcie ilustracyjneFoto: Shutterstock/REDPIXEL.PL

Czasami zdarza się, że niedoświadczeni przedsiębiorcy szukają pewnych problemów, aby zbudować dla nich rozwiązanie. Jednak w większości przypadków, ten potencjalny problem  jest problemem wymyślonym, a nie rzeczywistym. To, że miałeś pomysł, nie znaczy, że ktoś potrzebuje akurat takiego rozwiązania. Samo istnienie rozwiązania nie świadczy o istnieniu problemu. Warto skonsultować swój pomysł z osobami potrafiącymi ocenić go krytycznie, z odpowiednim dystansem.

Paul Graham, amerykański ekspert w zakresie wsparcia startupów potwierdza, że kluczowe jest zrozumienie potencjalnych klientów. ''W pewnym sensie jest tylko jeden błąd, który zabija startupy: nie robienie tego, czego chcą użytkownicy. Jeśli stworzysz coś, czego użytkownicy chcą, prawdopodobnie będzie dobrze, niezależnie od tego, co jeszcze zrobisz lub czego nie zrobisz. A jeśli nie zrobisz czegoś, czego użytkownicy chcą, to jesteś martwy, niezależnie od tego, co jeszcze zrobisz lub czego nie zrobisz''- pisze w swoim eseju.

Czytaj także:
księgowy kalkulator 1200.jpg
Wizyta w urzędzie skarbowym tylko po wcześniejszej rezerwacji. Sprawdź, jak się umówić

Podobnie sytuacja wygląda z ulepszaniem już oferowanych produktów. Nigdy nie da się osiągnąć idealnego produktu, a wysiłek włożony w udoskonalenie danego rozwiązania przynosi coraz mniejsze zyski. Szczegóły rzeczywiście mają znaczenie, ale nie możesz zakopać się w próbach uczynienia swojego produktu najlepszym. Nakłady mogą przewyższyć w takim wypadku efekty.
Najlepszym sposobem na walkę z perfekcjonizmem produktowym jest znalezienie podstawowych cech produktu, bez których nie ma on sensu. To są te cechy, które muszą być naprawdę dopracowane.


Istotnym problemem dla wielu starupów jest dystrybucja produktu. Wprowadzenie nowego rozwiązania na rynek jest dosyć trudne i nie należy naiwnie zakładać, że ludzie przyjdą i od razu kupią to, co masz do zaoferowania. Rzeczywistość jest taka, że powinieneś postawić na dobry marketing i aktywnie sprzedawać swój produkt. Kluczowe jest umiejętne przekonanie potencjalnych klientów, że twoje rozwiązanie jest im rzeczywiście potrzebne.

Optymizm tak, ale umiarkowany

Nie bądź zbyt optymistyczny w przyjmowanych założeniach biznesowych. Regularnie analizuj najgorsze scenariusze i zrozum, jak mogą wyglądać trudne chwile w biznesie. Powinieneś pamiętać o prawie Murphy'ego - wszystko, co może pójść źle, pójdzie źle. A jak pójdzie dobrze to tym lepiej dla ciebie i twojego biznesu. Otaczaj się dlatego ludźmi, którzy są zupełnie inni niż ty i bądź otwarty na ich konstruktywną krytykę. Spojrzenie na dane zagadnienie z innej strony może niejednokrotnie pomóc uniknąć błędów.

Dla małego biznesu kluczowe jest zrozumienie procesów związanych z jego wzrostem. Graham odnosi się również do tego zagadnienia, koncentrując się na startupach technologicznych.

Czytaj także:
umowa free 1200.jpg
Diabeł tkwi w szczegółach. Coraz więcej Polaków przed podpisaniem umów dokładnie je czyta

"Jeśli chcesz zrozumieć startupy, zrozum wzrost. Wzrost napędza wszystko na tym świecie. Wzrost jest powodem, dla którego startupy zazwyczaj zajmują się technologią - ponieważ pomysły na szybko rozwijające się firmy są tak rzadkie, że najlepszym sposobem na znalezienie nowych jest odkrycie tych, które niedawno stały się wykonalne dzięki zmianom, a technologia jest najlepszym źródłem szybkich zmian. Wzrost sprawia, że dla tak wielu założycieli próba założenia startupu jest racjonalnym wyborem z ekonomicznego punktu widzenia: wzrost sprawia, że firmy, które odniosły sukces, są tak wartościowe, że oczekiwana wartość jest wysoka, nawet jeśli ryzyko jest zbyt duże. Wzrost jest powodem, dla którego fundusze venture capital chcą inwestować w startupy. Wzrost wyjaśnia, dlaczego startupy odnoszące największe sukcesy biorą pieniądze od VC, nawet jeśli nie muszą tego robić: pozwala im to wybrać tempo wzrostu. Wzrost wyjaśnia też, dlaczego odnoszące sukcesy startupy niemal niezmiennie otrzymują oferty przejęcia" - pisze Graham w jednym ze swoich esejów.

PolskieRadio24.pl/ paulgraham.com /medium.com/ mib

Czytaj także

Startupy w Polsce przykładem dla innych krajów w Europie Środkowo-Wschodniej

Ostatnia aktualizacja: 17.12.2020 18:19
Polski system startupowy uznawany jest za jeden z dojrzalszych w Europie Środkowo-Wschodniej, podkreślano podczas Czwartkowego Forum SGH – debaty online poświęconej bieżącym problemom gospodarczym i społecznym w kraju i na świecie.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Informacja zwrotna dla pracownika. Narzędzie dla osiągania lepszych wyników Twojego zespołu

Ostatnia aktualizacja: 13.03.2021 08:00
Z reguły pracownik słyszący sformułowanie "informacja zwrotna" lub z angielskiego ''feedback'' nie przejawia zachwytu. Nie jest to zaskakujące, biorąc pod uwagę fakt, że w niektórych firmach ocena raz w roku jest jedyną okazją dla pracowników do otrzymania informacji zwrotnej. Bywa, że mało przychylnej. Często ogranicza się to do jednokierunkowej wymiany informacji od menedżerów do bezpośrednich podwładnych.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Rząd planuje uregulować crowdfunding. Wiemy, od kiedy będą obowiązywały nowe przepisy

Ostatnia aktualizacja: 22.03.2021 16:16
Resort finansów pracuje nad przepisami o tzw. crowdfundingu. Przyjęcie projektu ustawy o nadzorze nad dostawcami usług finansowania społecznościowego dla przedsięwzięć gospodarczych zaplanowano na III kw. 2021 r.
rozwiń zwiń