BGK podpisał 100 tys. umów z przedsiębiorcami. Skala pomocy wyniosła ponad 72 mld zł

Od marca 2020 roku Bank Gospodarstwa Krajowego 100 tys. razy udzielił wsparcia polskim przedsiębiorcom, a skala tej pomocy wyniosła ponad 72 mld zł. Misją BGK – która w okresie kryzysu nabrała szczególnego znaczenia – jest wspieranie rozwoju społeczno-gospodarczego całego kraju.

2021-04-19, 11:43

BGK podpisał 100 tys. umów z przedsiębiorcami. Skala pomocy wyniosła ponad 72 mld zł
Zdjęcie ilustracyjne. Foto: Katarzyna Uroda/shutterstock.com

Bank Gospodarstwa Krajowego podkreśla, że dopasowuje programy do wciąż zmieniającej się sytuacji. Przygotowując lub zmieniając dotychczasowe rozwiązania, bierze pod uwagę m.in. to, które branże mogą potrzebować największej pomocy. W 2020 roku zaproponował wszystkim przedsiębiorcom, niezależnie od wielkości czy branży, kilkanaście programów pomocowych.

"BGK, dzięki gwarancjom, znacząco zwiększa szansę przedsiębiorców na uzyskanie kredytu, wspiera ich rozwój i wzmacnia konkurencyjność na rynku. Pod względem zabezpieczonej kwoty kredytu gwarancje de minimis to najpopularniejszy instrument wsparcia dla MŚP" – czytamy w komunikacie banku.

Unikatowy na skalę UE program gwarancji

Powiązany Artykuł

1200_finanse_shutterstock.jpg
Raport BGK: gwarancje de minimis pomogły firmom w utrzymaniu poziomu zatrudnienia i inwestycji

– Po rozwiązania Banku Gospodarstwa Krajowego i sektora finansowego przedsiębiorcy sięgnęli ponad 100 tysięcy razy. Dzisiaj możemy ogłosić, że podpisaliśmy 100 tysięcy umów, a łączna wartość zabezpieczona instrumentami finansowymi dostarczonymi przez BGK to ponad 72 mld zł – mówi prezes BGK Beata Daszyńska-Muzyczka.
Rzeczniczka banku Anna Czyż przypomina, że program pomocowy banku w związku z pandemią ruszył w marcu ubiegłego roku.

Skuteczność działań BGK potwierdzają również badania gwarancji Biznesmax, które pokazują, że połowa firm korzystających z kredytów z taką gwarancją utrzymała płynność finansową oraz uniknęła dzięki nim zwolnień lub je ograniczyła.

REKLAMA

Wśród programów pomocowych znalazły się również dwa nowe programy gwarancyjne, które wymagały notyfikacji przez Komisję Europejską. Pierwszy to program gwarancji płynnościowych z utworzonego w tym celu Funduszu Gwarancji Płynnościowych dla średnich i dużych przedsiębiorstw. Drugi to unikatowy na skalę UE program gwarancji spłaty limitu faktoringowego dla wszystkich przedsiębiorstw, bez względu na ich wielkość.

– To wspólna praca z firmami faktoringowymi pozwoliła wypracować kolejny produkt, jak gwarancje faktoringowe – ogromnie ważny instrument zapewniający płynność firm. Kolejne rozwiązanie jest przygotowywane wspólnie z firmami leasingowymi – dodaje Beata Daszyńska-Muzyczka.

Uzupełnienie wielu rozwiązań

Bank zapewnia, że nadal udzielana jest pomoc potrzebującym firmom i powstają nowe programy, adekwatne do zmieniającej się sytuacji.

– Program leasingowy stanowi doskonałe uzupełnienie wielu rozwiązań, którymi dysponuje BGK. Fantastyczna współpraca banków, firm faktoringowych i firm leasingowych pozwala tworzyć nowe instrumenty, nowe produkty, nowe rozwiązania dostarczane do przedsiębiorców – podsumowuje szefowa banku.

REKLAMA

Do informacji BGK odniósł się prezes Polskiego Funduszu Rozwoju Paweł Borys. Zwrócił uwagę, że instrumenty BGK były komplementarne do oferowanej przez PFR Tarczy Finansowej.

– Gwarancje de minimis i gwarancje płynnościowe BGK sprawdziły się jako skuteczny sposób przeciwdziałaniu załamaniu się dostępu do kredytu dla przedsiębiorstw w okresie recesji, jako komplementarny do Tarczy Finansowej PFR instrument pomocy dla gospodarki w czasie pandemii – zaznaczył na Twitterze Paweł Borys.

PolskieRadio24.pl, PAP, DoS

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej