Sprzedaż perfum rośnie mimo pandemii. Ładne zapachy redukują stres
W obliczu kryzysu COVID-19 rynek zapachów i perfum na całym świecie wzrośnie o przewidywane 11,1 miliardów dolarów. Zapachy i perfumy damskie mają rosnąć w tempie ponad 3,3 proc. rok do roku i osiągnąć wielkość rynku 33,4 miliardów dolarów w ciągu najbliższych 7 lat.
2021-05-02, 06:00
Covid-19 nie tylko wstrząsnął naszym życiem, ale także wpłynął na nasze zwyczaje konsumpcyjne. W obliczu kryzysu sanitarnego, boom e-commerce wiąże się z poważnym wyzwaniem: jak odkryć perfumy w dobrych warunkach? W świecie perfum firmy i punkty sprzedaży nie zważają na ograniczenia, aby oczarować klienta, również dzięki wykorzystaniu technologii cyfrowych.
Trudniej powąchać
Ostatnimi czasy klienci muszą pytać sprzedawców, kiedy chcą powąchać perfumy. Maski i dystans społeczny również mają wpływ na doświadczenia zakupowe. Wszystko to w dużej mierze przyczyniło się do wzrostu sprzedaży internetowej.
Powiązany Artykuł
Harry Potter w tym roku obchodziłby 40 urodziny. Ile dolarów wyczarował dotychczas?
- Ożywienie, którego doświadczyliśmy w sieci, tak naprawdę nas uratowało. Apetyt klientów zachęcił nas do ponownego odkrycia siebie w świecie cyfrowym - wyjaśnia François Hénin, założyciel Jovoy, Ambasady Rzadkich Perfum w wywiadzie dla Premium Beauty News.
- W kontekście spowolnienia życia gospodarczego, sprzyjającego odkrywaniu nowości w Internecie, niektórzy chcą kupować te same perfumy, podczas gdy entuzjaści z niecierpliwością czekają na nowe premiery. Marki i media robią wszystko, by zaspokoić ten apetyt, prezentując nowe zapachy, z których część jest dostępna tylko online.
REKLAMA
Sprzedaż mimo wszystko rośnie
Marka zapachowa Floral Street odnotowała 300% wzrost sprzedaży internetowej w czasie pandemii, co założycielka Michelle Feeney przypisuje poprawiającej nastrój mocy zapachu.
Znany sklep z perfumami donosi, że sprzedaż zapachów przeznaczonych do wspomagania snu skoczyła o 350% w ciągu pierwszych czterech miesięcy lockdownu w 2020 roku, w porównaniu z rokiem poprzednim.
Powiązany Artykuł
Nie tylko bańka tulipanowa. Historia największych gorączek spekulacyjnych
- Traumatyczne wydarzenia mogą wywoływać w nas nostalgię, dzięki której przenosimy się w lepsze czasy - mówi Shakaila Forbes-Bell, psycholog z firmy Clearpay, która podaje, że perfumy są najczęściej wyszukiwanym terminem związanym z urodą przez konsumentów korzystających z usługi "kup teraz, zapłać później".
- Zjawisko znane jako efekt pamięci Prousta ujawnia, że zapachy wywołują bardziej emocjonalne wspomnienia niż inne wskazówki pamięciowe. Badania pokazują, że ludzie pamiętają 35% tego, co wąchają, ale tylko 5% tego, co widzą - dodaje.
Sugeruje to, że kupujący polegali na zapachach, aby przenieść się do szczęśliwszych czasów. Zapachy w tym kontekście stają się kapsułami czasu, które mogą chwilowo obudzić emocje zaszyte głęboko w naszej świadomości. Zmniejszenie stresu może być istotnym czynnikiem popychającym klientów do zakupów.
REKLAMA
PolskieRadio24.pl/ Premium Beauty News/ prnewswire/ mib
REKLAMA