X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
more_horiz
Gospodarka

Polski Instytut Ekonomiczny: firmy powinny inwestować w działania wspierające sprzedaż

Ostatnia aktualizacja: 16.05.2021 10:26
Wraz z poprawą sytuacji finansowej w wyniku opanowania pandemii firmy powinny zwiększyć wydatki na działalność wspierającą sprzedaż - ocenia Polski Instytut Ekonomiczny. Według ekspertów istotne jest m.in. wprowadzanie do oferty nowych produktów lub usług.
sprzedaż
sprzedaż Foto: pixabay

Polski Instytut Ekonomiczny zwraca uwagę, że pandemia wymusiła na przedsiębiorstwach konieczność zmiany większości planów: sprzedażowych, marketingowych czy eventowych.

Według badania PIE, cytowanego w ostatnim wydaniu "Tygodnika Gospodarczego PIE", najczęściej realizowanym w 2020 r. i planowanym na ten rok działaniem wspierającym sprzedaż było "zacieśnianie relacji z klientami". Mimo gorszej sytuacji finansowej firm i niepewności otoczenia gospodarczego, więcej niż co trzecia firma (37 proc.) inwestowała w 2020 r. w rozpoznawalność marki. A w 2021 r. plany na tego typu inwestycje miało 44 proc. przedsiębiorstw.

Bezpieczeństwo sanitarne najważniejsze

trójwymiar technologia F 1200.jpg
Firmy chcą inwestować w nowoczesne technologie. Pandemia trwale zmienia działalność przedsiębiorstw

Ważnym elementem wspierającym sprzedaż jest, zdaniem analityków, wprowadzanie do oferty nowych produktów lub usług. Takie działania planowało w 2021 r. podjąć 43 proc. badanych firm. Niemal co trzecia firma "podjęła działania związane z optymalizacją swojej oferty sprzedażowej.


Jak podkreśla PIE, warunkiem koniecznym funkcjonowania firm w czasie pandemii były inwestycje w bezpieczeństwo sanitarne, by zapewnić klientów, że korzystanie z usług przedsiębiorstwa nie stanowi ryzyka zarażenia COVID-19. Według badania takie działania podejmowała co druga badana firma.

"Inwestycje w bezpieczeństwo sanitarne, zarówno pracowników, jak i klientów firm, wspierają bez wątpienia sprzedaż i pozwalają na w miarę bezpieczne funkcjonowanie w trudnych pandemicznych warunkach" - oceniają analitycy Instytutu.

Zwracają przy tym uwagę, że w pierwszej połowie ubiegłego roku przedsiębiorstwa zmniejszyły m.in. wydatki na reklamę - o 15 proc. do 4,02 mld zł.

"Wykorzystywały one zwiększoną aktywność konsumentów w internecie do budowania silnych więzi z konsumentami i poprawy wizerunku" - czytamy w opracowaniu.

Wprowadzały też nowe produkty oraz usługi bardziej dostosowane do nowych warunków i zwyczajów konsumentów, które pojawiły się w czasie pandemii.


Optymalizacja oferty asortymentowej

Według PIE odsetek firm, które planowały na 2021 r. podejmowanie działań wspierających sprzedaż, rośnie wraz ze wzrostem wielkości przedsiębiorstw. Na przykład "optymalizację oferty asortymentowej" planuje 28 proc. mikrofirm i 52 proc. dużych.

"Niewiele mniejsze zróżnicowanie wystąpiło w odniesieniu do planów wprowadzania nowych produktów lub usług (mikrofirmy 36 proc., duże 60 proc.)" - czytamy.

Zdaniem analityków mniejsza aktywność w działaniach wspierających sprzedaż zwłaszcza najmniejszych firm jest uzasadniona, bo są to często drobne jednostki handlowe i usługowe.


W ocenie ekspertów wraz z poprawą sytuacji finansowej w wyniku opanowania pandemii firmy powinny zwiększyć wydatki na działalność wspierającą sprzedaż. PIE szacuje, że marki redukujące te wydatki tracą średnio 0,1 proc. rynku. Gdy je zwiększają, uzyskują przeciętnie 0,5 proc. wzrostu udziałów rynkowych.

PolskieRadio24.pl, PAP, DoS

Czytaj także

70 mld zł dla polskich firm. Polski Fundusz Rozwoju podsumowuje dotychczasowe wsparcie

Ostatnia aktualizacja: 02.03.2021 10:13
Polski Fundusz Rozwoju wsparł polskie firmy kwotą ponad 70 mld zł. Według szacunków pomoc dla przedsiębiorców to ok. 8 proc. PKB. Łączna skala pomocy, jaka trafiła do polskich firm w wyniku działań antykryzysowych to 190 mld zł.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Raport: co trzecia spółka notowana na warszawskiej giełdzie to firma rodzinna

Ostatnia aktualizacja: 30.03.2021 14:25
Jak wynika z raportu Grant Thornton przygotowanego pod patronatem GPW - podczas pandemii spółki rodzinne wykazały wyższą rentowność niż pozostałe, ale wyzwaniem pozostaje zmiana pokoleniowa ich właścicieli.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Rzecznik MŚP apeluje do premiera: przyspieszenie odmrażania gospodarki może uratować bardzo wiele miejsc pracy

Ostatnia aktualizacja: 07.05.2021 15:46
- Będę zachęcał pana premiera i radę medyczną do tego, żeby jeszcze raz rozpatrzyli to, czy w tych warunkach sanitarnych nie można jednak przyspieszyć odmrażania gospodarki. Naszym zdaniem - przedsiębiorców - jest to konieczne, żeby uratować bardzo wiele firm i dużo miejsc pracy - powiedział w Polskim Radiu 24 Adam Abramowicz, rzecznik Małych i Średnich Przedsiębiorców. 
rozwiń zwiń