Poczta rozpoczęła walkę o klientów
Po okresie cięć kosztów i etatów, firma wzięła się za decyzje dotyczące cen. Szuka sposobów, by przekonać nas, że jej usługi nam się opłacają.
2010-11-25, 10:28
Posłuchaj
Poczta Polska zdecydowała się nie podnosić cen za dostarczanie listów i paczek. Dodatkowo klienci, którzy podpiszą umowy mogą liczyć na atrakcyjne rabaty. To sposób narodowego operatora na walkę z konkurencją - czytamy w dzisiejszej "Rzeczpospolitej".
- Wydaje się, że to słuszne posunięcie. Szczególnie, że spółce w ostatnich kilku latach udało się przeprowadzić między innymi restrukturyzację, cięcie kosztów własnych i ograniczenie zatrudnienia - wyjaśnia Aneta Stabryła z "Rzeczpospolitej".
Dzięki tym zabiegom może sobie teraz pozwolić na uniknięcie podwyżki cen. To może jednak nie starczyć.
- Rynek listów kurczy się. Dlatego żadne ruchy związane z obniżaniem cen, nie zahamuje spadków branży - ocenia Aneta Stabryła.
Aby szukać dobrych źródeł dochodu, Poczta Polska skupia się na przesyłaniu paczek, szczególnie tych z produktami kupionymi przez internet. Wydaje się, że w dobie rosnącej konkurencji i zbliżającej się liberalizacji rynku firma nie ma innego sposobu na przyciągnięcie klientów.
Jednak oprócz ceny liczy się także jakość
- Wszyscy życzą sobie, by poczta świadczyła swoje usługi na wysokim poziomie i paczki oraz listy przestały ginąć - podsumowuje Aneta Strybała.
tk
REKLAMA