Urlopowicze z bonem turystycznym to lepsi klienci. Rezerwują dłuższy pobyt, przeznaczają więcej na wakacje

2021-07-24, 11:20

Urlopowicze z bonem turystycznym to lepsi klienci. Rezerwują dłuższy pobyt, przeznaczają więcej na wakacje
Zdjęcie ilustracyjne. Foto: shutterstock/Wojciech Wrzesien

- Klienci korzystający z bonów turystycznych rezerwują średnio o 10 proc. dłuższe pobyty wypoczynkowe, a także przeznaczają na wypoczynek średnio o 27 proc. więcej niż pozostałe osoby - powiedział wiceszef MRPiT Andrzej Gut-Mostowy.

- Bon turystyczny działa zgodnie z założeniami i wspiera obie strony programu - zarówno podróżnych, jak i branżę turystyczną - powiedział w Sejmie wiceminister rozwoju, pracy i technologii Andrzej Gut-Mostowy odpowiadając na pytania dotyczące efektywności tej formy wsparcia branży turystycznej.

Powiązany Artykuł

turystyka free 1200.jpg
Bon turystyczny dla emerytów i rencistów. Komisja senacka za zwiększeniem zakresu świadczenia

Przedłużanie urlopów o dodatkowe dni

Zdaniem wiceszefa MRPiT podstawowe efekty wsparcia bonem turystycznym to przede wszystkim możliwość wypoczynku dla tych rodzin, które do tej pory nie korzystały z usług turystycznych, a także zakup urozmaiconych pakietów usług hotelarskich czy przedłużanie urlopów o dodatkowe dni.

- Klienci korzystający z bonów rezerwują średnio o 10 proc. dłuższe pobyty, także przeznaczają na wypoczynek średnio o 27 proc. więcej niż pozostałe osoby - podkreślił wiceminister.

Powołując się na dane z lipcowego badania Polskiej Organizacji Turystycznej zwrócił uwagę, że w czasie pandemii Program Polski Bon Turystyczny pozytywnie wpłynął na działalność uczestniczących w nim przedsiębiorstw, był też korzystny dla samorządów i obszarów wiejskich.

- Relatywnie duży udział w programie mają podmioty agroturystyczne, prawie taki sam jak hotele i pensjonaty, jednocześnie znaczna część firm prowadzących kwatery prywatne działa również na obszarach wiejskich - wyjaśnił.


Dodał, że właściciele kwater prywatnych i obiektów agroturystycznych częściej niż ogół badanych przedsiębiorstw deklarowali, iż co najmniej 26 proc. ich przychodów z ostatniego roku pochodziło z płatności Polskim Bonem Turystycznym.

- Ok. 70 proc. badanych firm dzięki udziałowi w programie pozyskała nowych klientów, a blisko co piąta firma rozszerzyła działania promocyjne i marketingowe - powiedział Andrzej Gut-Mostowy.

Z bonu skorzystały 4 mln dzieci

Według wiceministra 76 proc. firm, które zwiększyły skalę działalności w związku z udziałem w programie zyskało nowych klientów, 84 proc. badanych firm oceniło pozytywnie udział w programie, a ponad 90 proc. chce go kontynuować.

Jak wskazał resort rozwoju, z wykorzystaniem Polskiego Bonu Turystycznego dokonano płatności na ponad 1 mld zł, a z bonu skorzystały 4 mln dzieci.


Polski Bon Turystyczny jest formą wsparcia dla polskich rodzin oraz branży turystycznej z powodu skutków epidemii COVID-19. Można nim płacić za usługi realizowane w Polsce przez przedsiębiorców turystycznych oraz organizacje pożytku publicznego wpisane na listę prowadzoną przez Polską Organizację Turystyczną. Na jedno dziecko przysługuje bon w wysokości 500 zł. W przypadku dziecka z niepełnosprawnością - dodatkowy bon w wysokości 500 zł.

Za pomocą realizowanego od sierpnia 2020 r. bonu można zapłacić za usługi hotelarskie lub imprezy turystyczne w Polsce do końca marca 2022 r. Można nim płacić również za wycieczki jednodniowe, które nie obejmują noclegu, a także za pobyt dziecka na "zielonej szkole", kolonii, wycieczce czy obozie - harcerskim, sportowym, rekreacyjnym.

PR24.pl, PAP, DoS

Polecane

Wróć do strony głównej