"Odpady mają swoją wartość". Kampania #rePETujemy nt. segregacji śmieci
Prawie 70 proc. Polaków segreguje odpady w swoich domach - wynika z badań przeprowadzonych na potrzeby kampanii edukacyjnej #rePETujemy. Takie dane pozwalają mieć nadzieję, że świadomość związana z recyklingiem będzie wśród Polaków coraz większa.
2022-04-25, 09:31
- Nasza wiedza na temat segregacji śmieci jest również coraz większa, choć jest jeszcze z tym sporo problemów - ocenia koordynatorka kampanii Anna Urbańska. Polacy nadal mają kłopoty z segregowaniem takich odpadów, jak styropianowe pojemniki po jedzeniu, zatłuszczone opakowania po maśle czy używane ręczniki papierowe, które nie mogą trafiać do pojemników z papierem, ale do koszta z napisem "zmieszane".
Posłuchaj
Autorzy kampanii widzą jednak poprawę świadomości jeśli chodzi o recykling i to, gdzie dane odpady powinny trafić. W ubiegłym roku aż 37 procent badanych wrzucało resztki jedzenia do pojemników BIO, a obecnie takich osób jest dużo mniej, bo niespełna 29 procent.
Posłuchaj
REKLAMA
Według koordynatorki kampanii #rePETujemy Anny Urbańskiej takie dane pozwalają mieć nadzieję, że świadomość związana z recyklingiem będzie wśród Polaków coraz większa.
- Odpady przez nas generowane mają swoją wartość i można je ponownie przetworzyć. To czy tak się stanie zależy od nas, bo musimy je prawidłowo posegregować - podkreśliła Anna Urbańska.
Kampania #rePETujemy trwa ponad rok. W ramach akcji organizowane są cykliczne badania świadomości dotyczącej segregowania odpadów oraz kampanie uświadamiające, jakie znaczenie dla klimatu ma ponowne przetwarzanie śmieci.
Poziom recyklingu w Polsce wynosi obecnie prawie 39 proc. Zgodnie z unijnymi dyrektywami do 2025 roku powinien wzrosnąć co najmniej do 55 proc.
REKLAMA
PR24.pl, IAR, DoS
REKLAMA