Stacje paliw gonią "zwykły" handel. Mają już ponad 12 miliardów złotych obrotu
Choć stacji paliw jest mniej niż 7 tys., to sklepy przy nich generują już ponad 12 mld zł obrotów - pisze piątkowa "Rzeczpospolita". Jak dodaje dziennik, walka o klientów będzie coraz ostrzejsza, zwłaszcza z sektorem tradycyjnego handlu, który się kurczy.
2022-05-27, 08:09
Jak pisze gazeta, stacje paliw, oczywiście, nigdy nie będą sektorem mogącym podjąć rywalizację z dyskontami – niemniej ich pozycja w ostatnich latach zdecydowanie się umacnia. "Obroty rosną w przeciwieństwie do przychodów tradycyjnych sklepów, które z roku na rok spadają. W tym roku stacje, przy znacznie mniejszej liczebności, wygenerują już ok. połowę sprzedaży wypracowanej przez ok. 50 tys. tradycyjnych sklepików – wynika z danych Euromonitor International" - czytamy w "Rzeczpospolitej".
Na stację nie tylko po paliwo
Dodaje, że z badania BioStat dla BusinessWell. com wynika, że 89,4 proc. badanych podczas zakupów na stacji kupiło też coś z oferty pozapaliwowej. Kryteriami decydującymi o wyborze stacji wcale nie są ceny, ale decyduje lokalizacja, obsługa, a dopiero potem marka operatora - podano.
- PERN inwestuje w infrastrukturę. "Jesteśmy gotowi na europejskie embargo na ropę z Rosji"
- 60 mln ton zboża czeka na eksport z Ukrainy. Problemem zablokowane porty i rozstaw kół wagonów
- Projekt ustawy o kredytach. Dwa miliony osób skorzystają na wprowadzanych rozwiązaniach
Gazeta informuje, że na rynku stacji paliw testowane są koncepty współpracy operatorów sieci stacji ze znanymi markami tradycyjnego handlu.
PolskieRadio24.pl, PAP, Rzeczpospolita, md
REKLAMA
REKLAMA