Stacje paliw gonią "zwykły" handel. Mają już ponad 12 miliardów złotych obrotu
Choć stacji paliw jest mniej niż 7 tys., to sklepy przy nich generują już ponad 12 mld zł obrotów - pisze piątkowa "Rzeczpospolita". Jak dodaje dziennik, walka o klientów będzie coraz ostrzejsza, zwłaszcza z sektorem tradycyjnego handlu, który się kurczy.
2022-05-27, 08:09
Jak pisze gazeta, stacje paliw, oczywiście, nigdy nie będą sektorem mogącym podjąć rywalizację z dyskontami – niemniej ich pozycja w ostatnich latach zdecydowanie się umacnia. "Obroty rosną w przeciwieństwie do przychodów tradycyjnych sklepów, które z roku na rok spadają. W tym roku stacje, przy znacznie mniejszej liczebności, wygenerują już ok. połowę sprzedaży wypracowanej przez ok. 50 tys. tradycyjnych sklepików – wynika z danych Euromonitor International" - czytamy w "Rzeczpospolitej".
Na stację nie tylko po paliwo
Dodaje, że z badania BioStat dla BusinessWell. com wynika, że 89,4 proc. badanych podczas zakupów na stacji kupiło też coś z oferty pozapaliwowej. Kryteriami decydującymi o wyborze stacji wcale nie są ceny, ale decyduje lokalizacja, obsługa, a dopiero potem marka operatora - podano.
- PERN inwestuje w infrastrukturę. "Jesteśmy gotowi na europejskie embargo na ropę z Rosji"
- 60 mln ton zboża czeka na eksport z Ukrainy. Problemem zablokowane porty i rozstaw kół wagonów
- Projekt ustawy o kredytach. Dwa miliony osób skorzystają na wprowadzanych rozwiązaniach
Gazeta informuje, że na rynku stacji paliw testowane są koncepty współpracy operatorów sieci stacji ze znanymi markami tradycyjnego handlu.
PolskieRadio24.pl, PAP, Rzeczpospolita, md