more_horiz
Gospodarka

Handel detaliczny chce odrabiać straty po pandemii. Połowa sieci w Europie planuje otwarcie nowych sklepów

Ostatnia aktualizacja: 26.05.2022 14:11
Jak wynika z najnowszego badania CBRE, 57 proc. przedstawicieli sieci handlowych z Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki zamierza w tym roku otwierać nowe sklepy, a 37 proc. planuje wejść na nowe rynki. Jak się okazuje, e-commerce nie jest w stanie w pełni zastąpić stacjonarnych sklepów.
Ponad połowa sieci handlowych z regionu EMEA planuje ekspansję.
Ponad połowa sieci handlowych z regionu EMEA planuje ekspansję.Foto: Pixabay

Jak wynika z badania CBRE, detaliści poszukują nowych lokali głównie w centrach i parkach handlowych oraz na ulicach handlowych największych miast. Dodano, że rozwój handlu stacjonarnego idzie w parze z e-commerce, a wzrost liczby lokali wpływa pozytywnie na rozwój sprzedaży online.

Dobre perspektywy dla handlu

- Perspektywy dla handlu stacjonarnego w Europie malują się w jasnych barwach. Sprzedawcy detaliczni chcą nadrabiać czasy pandemii i ponad połowa z nich jako swój priorytet wskazuje ekspansję, zarówno na dotychczasowych, jak i na nowych rynkach – wskazała szefowa sektora handlowego w CBRE Magdalena Frątczak. Dodała, że największym zainteresowaniem sieci cieszą się przede wszystkim Niemcy, Francja i Wielka Brytania.

- Polska na razie nie jest największym beneficjentem tych deklaracji, jednak znajduje się tuż za czołowymi rynkami europejskimi - powiedziała.

Jak podano w informacji, 57 proc. przedstawicieli sektora w regionie Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki (EMEA) zamierza w 2022 r. powiększyć portfolio swoich sklepów, a 37 proc. planuje wejść na nowe rynki.

Frątczak zaznaczyła, że e-commerce nie jest w stanie w pełni zastąpić sprzedaży stacjonarnej, a zdecydowana większość detalistów przyznaje, że fizyczne sklepy dużo lepiej budują lojalność wobec marki, zwiększają zaangażowanie konsumentów, ułatwiają wprowadzanie nowych produktów i pozyskiwanie nowych klientów.

Synergia, a niekoniecznie alternatywa

W informacji podano, że 64 proc. detalistów uczestniczących w badaniu CBRE twierdzi, że obecność sklepów stacjonarnych zwiększa ich sprzedaż online w zasięgu lokalnym. Zaznaczono, że w związku z globalnymi zakłóceniami firmy chcą zwiększać zdolności produkcyjne i poziom zapasów, a także przenosić produkcję do Europy. Zdaniem autorów analizy będzie to oznaczało ekspansję także w obszarze nieruchomości magazynowych i produkcyjnych.
Jednocześnie 38 proc. badanych przyznaje, że taki rozwój wymaga położenia większego nacisku na ESG, czyli zrównoważony rozwój w zakresie środowiska, społeczeństwa i ładu korporacyjnego.

Czytaj także:

CBRE to firma doradcza świadcząca usługi w zakresie nieruchomości komercyjnych i inwestycyjną, zatrudnia ponad 100 tys. pracowników (nie wliczając podmiotów stowarzyszonych i partnerskich) i obsługuje inwestorów i najemców nieruchomości za pośrednictwem ponad 530 biur na całym świecie.

PolskieRadio24.pl, PAP, md

Zobacz więcej na temat: handel GOSPODARKA POLSKA
X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem