more_horiz
Gospodarka

Po ubrania i buty rzadziej do sieci. Sklepy stacjonarne odżywają po pandemii

Ostatnia aktualizacja: 06.05.2022 08:40
Tradycyjne sklepy z ubraniami i butami zaczynają odrabiać straty z okresu pandemii. Coraz częściej klienci wolą pójść do nich, a nie kupować przez sieć - pisze piątkowa "Rzeczpospolita".
zdjęcie ilustracyjne
zdjęcie ilustracyjneFoto: shutterstock.com/elwynn

"W pierwszych miesiącach 2022 roku handel przeniósł się z sieci do tradycyjnych sklepów. Wskazują na to najnowsze wyniki największych polskich firm prowadzących sieci z takimi placówkami oraz niemieckiego Zalando, które po raz pierwszy w historii zanotowało spadek obrotów" - pisze "Rzeczpospolita".

Gazeta podaje, że LPP i CCC pokazały wstępne dane finansowe za pierwsze trzy miesiące bieżącego roku obrotowego kończącego się w kwietniu. VRG ujawniła zaś nowe informacje o rezultatach w kwietniu. Dziennik zauważa, że w komunikatach wszystkich trzech największych krajowych sieci sklepów z odzieżą i obuwiem da się dostrzec wspólną cechę.

- Widać, że klienci wrócili do sklepów i model sprzedaży wielokanałowej się sprawdza – mówi Sylwia Jaśkiewicz, analityk z Domu Maklerskiego BOŚ.

Rosną obroty sieci handlowych

Jaśkiewicz przyznaje, że skala wzrostu przychodów tradycyjnych sklepów LPP (Reserved, Sinsay i innych) zaskoczyła ją. Spodziewała się też większego wzrostu przychodów gdańskiej grupy z e-commerce. "Wyniki LPP są nieco lepsze niż moje założenia na poziomie przychodów (o 7 proc.) ze znacząco lepszą sprzedażą offline i gorszą online" – mówi Jaśkiewicz.

Czytaj także:


"W sumie tradycyjna sieć sklepów LPP i e-sklepy tej grupy sprzedały w okresie luty–kwiecień br. odzież, dodatki i artykuły wyposażenia wnętrz za 3,42 mld zł, czyli za sumę o 45 proc. większą niż rok wcześniej. Obroty sklepów Reserved, Sinsay czy Mohito zwiększyły się rok do roku o 76 proc., do 2,4 mld zł. W tym samym czasie handel internetowy niemal się nie zmienił: na zakupy w e-sklepach LPP wydano o 3 proc. więcej niż w I kw. 2021 r. – około 1,02 mld zł. W rezultacie udział e-commerce w obrotach grupy spadł o 12 pkt proc., do 30 proc." - czytamy.

PolskieRadio24.pl, PAP, Rzeczpospolita, md