more_horiz
Gospodarka

Kiedy skończą się remonty autostrady A4? Znamy te terminy

Ostatnia aktualizacja: 04.07.2022 17:00
W piątek 8 lipca przywrócony zostanie ruch na obu jezdniach autostrady A4 pomiędzy węzłem Kędzierzyn-Koźle i granicą województw opolskiego i śląskiego. Tym samym zakończą się prace zaplanowane na jezdni południowej autostrady A4. Kolejny etap remontu, na jezdni północnej, ruszy 18 lipca.             
autostrada A4
autostrada A4Foto: GDDKiA/twitter

W poniedziałek 11 lipca rozpocznie się przekładanie barier ochronnych separujących ruch na jezdni północnej na sąsiednią jezdnię południową, w kierunku Katowic. W tym czasie wystąpią utrudnienia na obu jezdniach w postaci zwężenia do jednego pasa ruchu - kierowcy będą się poruszali prawym pasem.

Po 18 lipca drogowcy rozpoczną prace na 7 – kilometrowym  odcinku jezdni północnej w kierunku Wrocławia od węzła Kędzierzyn-Koźle do granicy z województwem śląskim. Ruch zostanie przełożony na jezdnię południową z układem pasów 2+1. Kierowcy zmierzający w kierunku Wrocławia będą mieli do dyspozycji dwa pasy ruchu, a w kierunku Katowic jeden.

Węzeł Strzelce Opolskie zostanie oddany do ruchu od połowy lipca.  Jednak ze względu na prowadzone prace na jezdni północnej, nie będzie można na nim zjechać od strony Katowic do Strzelec Opolskich i wjechać w kierunku Wrocławia.

Całe zadanie inwestycyjne dotyczy remontu jezdni południowej w kierunku do Katowic na odcinku o długości około 17,5  kilometra oraz jezdni północnej w kierunku do Wrocławia na odcinku o długości około 12 kilometrów.  Ze względu na znaczny zakres robót jest to zadanie realizowane od III kwartału 2021 roku do III kwartału tego roku. 

Remont autostrady A4 przewiduje wymianę warstwy wiążącej i ścieralnej, a w niektórych miejscach również wymianę podbudowy. Na przejazdach awaryjnych zamontowane zostaną bariery linowe, a na nowej nawierzchni zostanie położone oznakowanie poziome wykonane w technologii grubowarstwowej. Remont obejmuje także wymianę barier betonowych, budowę systemu odwodnienia drogi oraz prace na czternastu obiektach mostowych.

Drogowcy tłumaczą, że konieczność przeprowadzania sukcesywnych remontów to standardowa procedura po kilkunastu latach eksploatacji. Na nawierzchni pojawiły się spękania podłużne, poprzeczne i siatkowe, wymagające coraz częstszych interwencji. Remont to przede wszystkim poprawa warunków jazdy i zapewnienie bezpieczeństwa użytkownikom autostrady.

 

 

 

PR24/IAR/Aleksander Pszoniak/SW