Akcja! #Wakacyjna reklamacja. Wpłynęło ponad 860 skarg dot. m.in. odwołanego lotu
Ponad 860 skarg wpłynęło od połowy czerwca do końca sierpnia do działającego przy UOKiK Europejskiego Centrum Konsumenckiego. Problemy dotyczyły m.in. odwołanego lotu, uszkodzonego bagażu, czy utraconego noclegu - wynika z danych ECK. Do ECK co roku wpływają skargi na wakacyjne usługi, które nie zostały zrealizowane zgodnie z umową.
2022-09-05, 09:28
ECK przypomniało, że od połowy czerwca do końca września 2021 roku wpłynęły 632 zgłoszenia na wakacyjne problemy.
"W 2022 r. od połowy czerwca do końca sierpnia już jest ich więcej - odnotowaliśmy 863 zgłoszenia - 283 telefonicznie, 580 mailowo" - przekazało Centrum. Jak dodano, "za tymi liczbami kryją się nieudane wakacje, na które konsumenci czekali cały rok".
Z danych ECK wynika, że od połowy czerwca do końca sierpnia 762 zgłoszenia dotyczyły sektora lotniczego, 96 wynajmu noclegów, 19 wypożyczalni aut, a 8 biur podróży.
7 dni na wysłanie reklamacji
"Często problemy nie kończą się na samym opóźnieniu bagażu, czy lotu. Okazuje się bowiem, że opóźniony bagaż dotarł uszkodzony, przez odwołany lot utraciliśmy również zarezerwowany nocleg, a w wyniku problemów z hotelem - spędziliśmy na infolinii parę godzin - płacąc za to krocie!" - wskazuje ECK.
REKLAMA
Dlatego, centrum zachęca podróżnych, którym zmarnowano urlop, do wysłania reklamacji. Temu celowi ma służyć kampania społeczna "Akcja! #Wakacyjna reklamacja", zachęcająca do egzekwowania swoich praw.
ECK przypomina, że zgodnie z przepisami konsument ma 7 dni na wysłanie reklamacji w przypadku uszkodzonego bagażu; tyle samo dni jest jeżeli opóźniony bagaż dotrze uszkodzony - licząc od odbioru bagażu. W przypadku opóźnionego, odwołanego lotu przepisy nie wskazują terminu. Zgodnie z polskim prawem roszczenia przedawniają się po roku.
Rozwiązywanie transgranicznych sporów
Europejskie Centrum Konsumenckie należy do Sieci Europejskich Centrów Konsumenckich, służących pomocą konsumentom w całej UE.
Europejskie centra konsumenckie bezpłatnie informują konsumentów o ich prawach w Unii Europejskiej oraz pomagają w polubownym rozwiązywaniu sporów transgranicznych z przedsiębiorcami mającymi siedziby w UE, Norwegii oraz Islandii.
REKLAMA
PR24.pl, PAP, DoS
REKLAMA