Koniec prac na stacjach Kraków Płaszów i Kraków Bieżanów. PKP PLK modernizuje cały węzeł kolejowy
PKP Polskie Linie Kolejowe kończą modernizację stacji Kraków Płaszów i Kraków Bieżanów, wykonywaną w ramach przebudowy trasy średnicowej biegnącej przez centrum miasta. Dla podróżnych nowe perony zostaną udostępnione z początkiem grudnia. Po zakończeniu inwestycji pociągi pojadą w centrum Krakowa z prędkością 100 km/h.
2022-11-19, 12:58
Kończący się właśnie ostatni etap prac polega na modernizacji torów na odcinku Kraków Płaszów - Kraków Bieżanów oraz montażu sieci trakcyjnej. Dodatkowy trzeci tor zwiększy możliwości przewozów między Płaszowem i Bieżanowem a tym samym na krakowskim węźle kolejowym - poinformował Piotr Hamarnik z zespołu prasowego PKP PLK.
- Maksymalny możliwy zakres prac wykonano bez dodatkowych zmian w ruchu pociągów. Nowych zabezpieczeń wymaga wywieszenie przewodów trakcyjnych. Prace energetyków łączą się z czasowymi zmianami w organizacji połączeń - zapowiedział przedstawiciel PLK.
Najważniejsze przedsięwzięcie
W związku z tym od 21 listopada do 5 grudnia pociągi Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej SKA1 na odcinku Kraków Główny - Wieliczka zostaną zastąpione komunikacją autobusową. Zmiana ta została zaplanowana i ujęta w obowiązującym rozkładzie jazdy. Informacje są dostępne na stacjach i przystankach, w portalu pasażera, a także w pociągach.
Przebudowa linii średnicowej Kraków Główny Towarowy - Rudzice jest obecnie najważniejszym przedsięwzięciem na terenie krakowskiego węzła kolejowego. Wartość inwestycji przekracza 1,2 mld zł, z czego unijne dofinansowanie wynosi 194,9 mln euro.
REKLAMA
Dobiegające końca prace modernizacyjne linii średnicowej polegają na zastąpieniu dwoma nowymi, 850-metrowymi estakadami nasypu ziemnego biegnącego przez centrum Krakowa, od ul. Kopernika do ul. Miodowej, i wybudowaniu na nich czterech torów.
Nowe przystanki kolejowe
Kończy się też budowa trzech równoległych mostów kolejowych na Wiśle - dwa z nich zostały już oddane do użytku - pierwszy w maju 2020 r., a drugi - w czerwcu tego roku.
Powstają także przystanki kolejowe Kraków Grzegórzki przy Hali Targowej i Kraków Złocień. Zakończenie wszystkich prac planowane jest w połowie przyszłego roku.
W sumie PLK przebudowują odcinek torów o długości 20 km. Po zakończeniu inwestycji pociągi pojadą z prędkością 160 km/h, a w centrum Krakowa - 100 km/h.
REKLAMA
PR24.pl, IAR, PAP, DoS
REKLAMA