Koniec prac na stacjach Kraków Płaszów i Kraków Bieżanów. PKP PLK modernizuje cały węzeł kolejowy

PKP Polskie Linie Kolejowe kończą modernizację stacji Kraków Płaszów i Kraków Bieżanów, wykonywaną w ramach przebudowy trasy średnicowej biegnącej przez centrum miasta. Dla podróżnych nowe perony zostaną udostępnione z początkiem grudnia. Po zakończeniu inwestycji pociągi pojadą w centrum Krakowa z prędkością 100 km/h.

2022-11-19, 12:58

Koniec prac na stacjach Kraków Płaszów i Kraków Bieżanów. PKP PLK modernizuje cały węzeł kolejowy
Kończy się budowa peronów i nowego przejścia podziemnego na stacji Kraków Bieżanów. Stacja będzie w pełni dostępna dla osób o ograniczonej możliwości poruszania się. Już w grudniu dodatkowy tor zwiększy możliwości kolei.Foto: PKP PLK SA/Twitter

Kończący się właśnie ostatni etap prac polega na modernizacji torów na odcinku Kraków Płaszów - Kraków Bieżanów oraz montażu sieci trakcyjnej. Dodatkowy trzeci tor zwiększy możliwości przewozów między Płaszowem i Bieżanowem a tym samym na krakowskim węźle kolejowym - poinformował Piotr Hamarnik z zespołu prasowego PKP PLK.

Maksymalny możliwy zakres prac wykonano bez dodatkowych zmian w ruchu pociągów. Nowych zabezpieczeń wymaga wywieszenie przewodów trakcyjnych. Prace energetyków łączą się z czasowymi zmianami w organizacji połączeń - zapowiedział przedstawiciel PLK.

Najważniejsze przedsięwzięcie

W związku z tym od 21 listopada do 5 grudnia pociągi Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej SKA1 na odcinku Kraków Główny - Wieliczka zostaną zastąpione komunikacją autobusową. Zmiana ta została zaplanowana i ujęta w obowiązującym rozkładzie jazdy. Informacje są dostępne na stacjach i przystankach, w portalu pasażera, a także w pociągach.

Przebudowa linii średnicowej Kraków Główny Towarowy - Rudzice jest obecnie najważniejszym przedsięwzięciem na terenie krakowskiego węzła kolejowego. Wartość inwestycji przekracza 1,2 mld zł, z czego unijne dofinansowanie wynosi 194,9 mln euro.

REKLAMA

Dobiegające końca prace modernizacyjne linii średnicowej polegają na zastąpieniu dwoma nowymi, 850-metrowymi estakadami nasypu ziemnego biegnącego przez centrum Krakowa, od ul. Kopernika do ul. Miodowej, i wybudowaniu na nich czterech torów.

Nowe przystanki kolejowe

Kończy się też budowa trzech równoległych mostów kolejowych na Wiśle - dwa z nich zostały już oddane do użytku - pierwszy w maju 2020 r., a drugi - w czerwcu tego roku.

Powstają także przystanki kolejowe Kraków Grzegórzki przy Hali Targowej i Kraków Złocień. Zakończenie wszystkich prac planowane jest w połowie przyszłego roku.

W sumie PLK przebudowują odcinek torów o długości 20 km. Po zakończeniu inwestycji pociągi pojadą z prędkością 160 km/h, a w centrum Krakowa - 100 km/h.

REKLAMA

PR24.pl, IAR, PAP, DoS

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej