Duże zmiany w sieci "Żabka"
Penta Investments podpisała z funduszem Mid Europa Partners umowę sprzedaży Żabka Polska - podała spółka w komunikacie prasowym.
2011-02-25, 13:07
Realizacja transakcji wymaga zgody Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
Żabka Polska to sieć sklepów ogólno-spożywczych typu convenience w Polsce. Liczy sobie w całym kraju około 2400 placówek "Żabka" oraz 55 punktów nowego formatu Freshmarket.
Sklepy typu convenience to niewielkie sklepy położone blisko domu oferujące najbardziej potrzebne w codziennym życiu produkty - żywność, środki higieniczne, gazety, papierosy, napoje alkoholowe, czasem piwo.
W 2010 roku spółka odnotowała przychody ze sprzedaży w wysokości ponad 2,5 mld zł. Wartość EBITDA sięgnęła 121,5 mln zł (dane nieaudytowane).
- Żabka Polska SA to firma o mocnych fundamentach i ogromnym potencjale rozwoju. W ciągu 4 lat zaangażowania w spółkę, Penta wywiązała się ze wszystkich obietnic, znacząco zwiększając wartość sieci. W tym czasie przychody brutto spółki wzrosły o prawie 42 proc., a EBIDTA aż o 162 proc. - powiedział cytowany w komunikacie Jozef Janov, dyrektor inwestycyjny Penta, przewodniczący rady nadzorczej Żabka Polska.
- Penta Investments pozostanie silnie zaangażowana w działania na rynku polskim. Zamierzamy aktywnie poszukiwać nowych możliwości biznesowych w Polsce - powiedział cytowany w komunikacie Jozef Janov, dyrektor inwestycyjny Penta, przewodniczący rady nadzorczej Żabka Polska - dodał.
- Zamierzamy blisko współpracować z Zarządem spółki i wspierać ją w dalszym rozwoju organicznym, jak również w realizacji planów konsolidacyjnych - powiedział Zbigniew Rekusz, partner w funduszu Mid Europa.
Żabka Polska została przejęta przez Penta Investments w 2007 roku. Ponadto Penta wprowadziła sklepy Żabka do Czech oraz - w ramach konsolidacji tego rynku - przejęła i rozwijała sieć supermarketów Koruna. W grudniu 2010 roku fundusz sprzedał czeską Żabkę wraz z Koruną sieci Tesco. Zamknięcie transakcji w Czechach planowane jest w kwietniu 2011 roku.
tk
REKLAMA