Zwrot wpłat za odwołane imprezy turystyczne w Izraelu. Fundusz gwarancyjny rozpoczyna przyjmowanie wniosków
Od czwartku Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny, który obsługuje Turystyczny Fundusz Pomocowy, rozpoczyna przyjmowanie wniosków o zwrot pieniędzy wpłaconych na wycieczki do Izraela, które zostały odwołane z powodu działań wojennych.
2023-10-12, 07:49
"Ochrona funduszu obejmuje wyłącznie imprezy turystyczne (połączenie co najmniej dwóch różnych rodzajów usług turystycznych na potrzeby tej samej podróży lub wakacji, np. przelotu i noclegu) odwołane przed ich rozpoczęciem. Środki z TFP nie są przeznaczone na zwrot wpłat za inne aktywności turystyczne, takie jak np. przejazd autokarem, koleją czy transport lotniczy" - poinformował Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny.
"Wnioski można składać tylko i wyłącznie za pośrednictwem Portalu TFG od 12 października , ale nie później niż przed upływem 14 dni od powiadomienia przez podróżnego lub organizatora o rozwiązaniu umowy o udział w imprezie turystycznej realizowanej na terytorium Izraela" - dodano w informacji.
Komunikat ministra sportu
Fundusz zastrzegł, że zwrotowi z Turystycznego Funduszu Pomocowego podlegają wyłącznie wpłaty za imprezy turystyczne realizowane na terytorium Izraela, w odniesieniu do których powiadomienie o odstąpieniu od umowy przez podróżnego lub powiadomienie o rozwiązaniu umowy przez organizatora turystyki nastąpiło w terminie od 7 do 22 października.
Zainteresowani powinni zapoznać się z komunikatem wydanym przez Ministra Sportu i Turystyki w porozumieniu z Ministrem Finansów, dostępnym na stronach rządowych.
REKLAMA
"Zwrot środków będzie możliwy w przypadku złożenia przez organizatora imprezy turystycznej i podróżnego wniosków ze zgodnymi danymi. Weryfikacja danych w złożonych wnioskach nastąpi w ciągu 30 dni od dnia otrzymania późniejszego z tych wniosków. W przypadku konieczności przeprowadzenia dodatkowego postępowania wyjaśniającego, termin ulega przedłużeniu o 4 miesiące. W terminie 14 dni od dnia pozytywnej weryfikacji, UFG dokonuje wypłaty z TFP na rzecz podróżnych, nie wcześniej jednak niż przed uzyskaniem od organizatora turystyki wpłat, których musi on dokonać wraz ze złożeniem swojego wniosku" - poinformował Fundusz.
UFG zastrzegł, że do złożenia wniosku niezbędne jest posiadanie przez organizatora oraz podróżnego konta w portalu TFG. Instrukcje dotyczące sposobu założenia konta oraz logowania znajdują się w tej zakładce.
Stwierdzono także, że nie jest możliwe składanie wniosków pocztą elektroniczną (email), tradycyjną oraz osobiście.
Instrukcja wypełniania wniosku
"Zwrot środków dotyczy wyłącznie organizatorów turystyki ujętych w Centralnej Ewidencji Organizatorów Turystyki i Przedsiębiorców Ułatwiających Nabywanie Powiązanych Usług Turystycznych, bezpłatny dostęp pod adresem: https://ewidencja.ufg.pl/ewidencja/obywatel/wyszukiwanie" - podał Fundusz.
REKLAMA
UFG poinformował także, że dodatkowe informacje można znaleźć w odpowiedziach na najczęściej zadawane pytania. Poza tym UFG dla podróżnych przygotował również instrukcję wypełniania wniosku.
Z UFG można też się skontaktować, dzwoniąc na infolinię pod numer +48 22 53 96 100. Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny pracuje od poniedziałku do piątku od 8.00 do 17.00. Dodatkowe informacje są także na tej stronie internetowej:
https://www.gov.pl/web/sport/uwaga-podrozni-i-organizatorzy-wycieczek-do-izraela
REKLAMA
PR24.pl, IAR, PAP, DoS
REKLAMA