Zaskakujący efekt Eurowizji. Chorwacki rockman rozpropagował turystyczne walory swojego kraju

2024-05-13, 15:50

Zaskakujący efekt Eurowizji. Chorwacki rockman rozpropagował turystyczne walory swojego kraju
28-letni muzyk rockowy Marko Puriszić, występujący pod pseudonimem Baby Lasagna, zajął w konkursie drugie miejsce. Foto: marko/Twitter

Chorwacki rockman - występem na Eurowizji - zwiększył zainteresowanie turystów swoim krajem. 28-letni muzyk rockowy Marko Puriszić, występujący pod pseudonimem Baby Lasagna, zajął w konkursie drugie miejsce, a przed finałem był typowany przez bukmacherów na zwycięzcę.

- W Szwecji pojawiło się wiele artykułów na temat Chorwacji, w których wzywano do szybkiego rezerwowania miejsc noclegowych, ponieważ wkrótce może ich zabraknąć - mówi Vedran Suszić, dyrektor Chorwackiej Wspólnoty Turystycznej (HTZ) na Skandynawię i kraje bałtyckie.

Najczęściej wybierane kierunki

Vedran Suszić podkreśla, że HTZ wraz z ambasadą Chorwacji w Szwecji nasiliła działania promocyjne ze względu na Eurowizję i spodziewany wpływ występu reprezentanta kraju.

- Na rynkach skandynawskich pozycja Chorwacji rośnie z roku na rok, coraz więcej linii lotniczych otwiera połączenia - dodaje.

Zainteresowanie krajem rośnie również wśród Niemców, dla których "Chorwacja jest jednym z czterech najczęściej wybieranych kierunków wakacyjnych" - zaznaczają rozmówcy agencji Hina, która jako pierwsza poinformowała o tej zaskakującej sytuacji.

REKLAMA

Chorwacja najbardziej zależna od turystyki

- Znacznie większy popyt na Chorwację zauważalny jest także we Francji. W pierwszych miesiącach 2024 roku liczba turystów z tego kraju wzrosła o 30 proc., dlatego spodziewamy się po sezonie nowego rekordu - przewiduje przedstawicielka HTZ w tym kraju Danijela Mihalić Dziurica.

Według danych Eurostatu Chorwacja jest najbardziej zależnym od turystyki krajem w UE. 11 proc. chorwackiego PKB generuje właśnie ten sektor; średnia w UE wynosi 4,5 proc.

PAP/DoS

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej