Ryanair na dobre ląduje w Warszawie. Pierwsze takie centrum w Europie
Irlandzki przewoźnik Ryanair chce otworzyć w Warszawie centrum obsługi klienta. Zatrudni w nim 200 osób, a rekrutacja już ruszyła. To pierwsze Customer Service Escalation Centre Ryanaira w Europie.

Andrzej Mandel
2025-05-28, 15:50
- Ryanair otworzy Customer Service Escalation Centre w Warszawie. To centrum obsługi klienta skoncentrowane na wspieraniu pasażerów przy zakłóceniach lotów
- Inwestycja jest warta 45 mln złotych i przełoży się na 200 miejsc pracy
- To pierwsze własne centrum obsługi klienta Ryanair w Europie
Ryanair planuje otworzyć w Warszawie centrum obsługi klienta. Według przewoźnika inwestycja przełoży się na 200 miejsc pracy do końca roku; rekrutacja nowych pracowników już ruszyła - poinformowali w środę 28 maja przedstawiciele Ryanair na konferencji prasowej.
Przewoźnik podkreślił, że Customer Service Escalation Center, czyli centrum obsługi klienta ma wesprzeć pasażerów w sytuacjach zakłóceń lotów, np. wynikających z niekorzystnych warunków pogodowych.
"Centrum będzie odpowiedzialne za bieżące informowanie pasażerów o opóźnieniach, szybkie przekazywanie aktualizacji w czasie rzeczywistym oraz wyszukiwanie alternatywnych połączeń w przypadku anulowanych lotów" - przekazał Ryanair na konferencji.
Przedstawiciele firmy dodali, że projekt centrum obsługi ma opierać się na "zaawansowanych narzędziach cyfrowych"; w tym rozwiązaniu opartym na sztucznej inteligencji, które - w ich ocenie - "umożliwią sprawną i skuteczną komunikacje z pasażerem". Jednym z takich rozwiązań ma być chatbot, który obecnie jest udoskonalany przy pomocy firmy Amazon. Celem ma być skrócenie czasu rozmowy z klientem do 3-4 minut.
W nowo powstającym centrum obsługi klienta do końca roku zatrudnionych ma zostać 200 osób. Jak wyjaśnił Michał Kaczmarzyk, prezes linii lotniczych Buzz, które należą do Grupy Ryanair, przewoźnik planuje do września zatrudnić 100 osób, rekrutując grupy po 25 osób w każdym miesiącu. Zatrudnieni mają zostać specjaliści obsługi klienta, IT, HR i administracji.
Kaczmarzyk zwrócił uwagę, że będzie to zespół z dostępem do systemów przewoźnika. Dotychczas obsługą klienta Ryanair zajmowała się firma zewnętrzna, która nie miała dostępu do systemów wewnętrznych irlandzkiego przewoźnika. Przy tym umowa nie zostanie rozwiązana - zewnętrzna obsługa klienta będzie pomagać nadal, tak aby pasażerowie nie czekali długo na pomoc.
REKLAMA
Prezes linii Buzz powiedział też, że w tym roku Ryanair szacuje, że obsłuży w Polsce w ruchu regularnym 18,6 mln osób, być może nawet 19 mln. Zapewnił, że pod względem floty, załóg i konserwacji samolotów przewoźnik jest w pełni zabezpieczony na sezon letni oraz zimowy.
W 2024 Ryanair był największym, pod względem liczby pasażerów, przewoźnikiem w Polsce. Przewiózł, jak podawał Urząd Lotnictwa Cywilnego, w ruchu międzynarodowym 17 mln pasażerów. Drugie miejsce miał Wizz Air z 11,5 mln pasażerów, a trzecie LOT z 7,7 mln pasażerów.
W ruchu czarterowym, którego obsługą zajmuje się należący do Ryanair Buzz, irlandzki koncern przewiózł 1,3 mln pasażerów. O połowę mniej niż Enter Air (2,6 mln) i nieznacznie więcej niż LOT (1,3 mln).
Grupa Ryanair przewiozła więc razem ok. 18,3 mln polskich pasażerów.
Przedstawiciel Ryanair zapowiedział również, że flota przewoźnika "na pewno się zwiększy", choć nie podał szczegółów dotyczących tego o ile i jakich samolotów. Przekazał, że firma ma w Polsce zarejestrowane 74 samoloty, z czego 44 bazuje tu na stałe, a 30 jest bazowane w innych krajach. Dodał, że Ryanair z Polski pokrywa cały region Europy Środkowo-Wschodniej. Zaznaczył też, że polski rynek jest dla przewoźnika "naprawdę ważny, stąd decyzja o dalszym inwestowaniu właśnie tutaj".
Ryanair to irlandzki przewoźnik tzw. low cost, który operuje w 37 krajach, latając na 234 lotniska; 95 z nich to bazy przewoźnika. Linia dysponuje flotą ok. 600 samolotów i deklaruje zamówienie 350 kolejnych, co ma pozwolić na zwiększenie przewozów w 2034 r. do 300 mln pasażerów rocznie. W Polsce Ryanair korzysta z 13 lotnisk, a sześć z nich to bazy.
REKLAMA
Czytaj także:
- Ryanair walczy z podróżującymi. Chodzi o bagaż
- Koniec problemów z bagażem podręcznym? Skarga na tanie linie do KE
- Łódzkie lotnisko kusi Ryanaira. Planuje dużą inwestycję
Źródło: PolskieRadio24.pl/PAP/ULC/AM
REKLAMA