"Gang" Foodziaków w Żabce. Nie zbiera się naklejek jak w Biedronce
Biedronka ma swoje Gangi, Lidl maskotki z bajek, a Żabka wchodzi do gry z czymś znacznie większym. Dosłownie. Sieć rusza z akcją "Foodziki", w której do zdobycia są pluszaki liczące 120 cm. Największe zaskoczenie? Nie trzeba tygodniami zbierać naklejek. Wystarczy jeden paragon i odrobina szczęścia przy kasie.
2025-11-20, 15:43
Najważniejsze informacje w skrócie:
- Główną nagrodą w konkursie Żabki są GIGA maskotki o wysokości 120 cm, które, podobnie jak breloczki, przedstawiają postaci inspirowane popularnymi produktami z oferty Żabka Menu
- W przeciwieństwie do popularnych akcji promocyjnych bazujących na kolekcjonowaniu naklejek, w Żabce mechanizm otrzymania GIGA maskotki opiera się na ogólnopolskiej loterii z wykorzystaniem zdrapki, przy puli nagród przekraczającej 1,5 miliona sztuk
- Aby otrzymać kupon uprawniający do udziału w losowaniu, klient musi dokonać zakupów w sieci za kwotę minimum 30 złotych
Akcje promocyjne związane z pluszowymi maskotkami, jak choćby "Gangi" w Biedronce, niezmiennie wywołują ogromne zainteresowanie. Ten trend, który skutecznie buduje zaangażowanie i lojalność klientów, jest adaptowany także przez inne duże sieci, pragnące zaproponować swoim klientom unikatowe doświadczenie.
Żabka, idąc za głosem rynku, postanowiła wprowadzić własną kolekcję zwaną "Foodzikami", jednak w zupełnie odmienny sposób niż konkurencja. Zamiast tradycyjnego, czasochłonnego zbierania naklejek, sieć postawiła na natychmiastową gratyfikację i element losowy. Wprowadzona loteria, nosząca nazwę „Łap GIGA Foodziki w Żabce dzięki zdrapce”, umożliwia klientom zdobycie nagród o łącznej wartości przekraczającej 8 milionów złotych.
Jak zdobyć GIGA maskotkę? Mechanizm loterii i kupon szczęścia
Zasady są proste, ale kluczowe jest spełnienie progu kwotowego. Każdy klient, który od 19 listopada dokona zakupów w jednym ze sklepów sieci za minimum 30 złotych, kwalifikuje się do otrzymania zdrapki. Zdrapka ta kryje w sobie szansę na zdobycie jednej z ponad 1,65 miliona nagród.
W puli nagród znajdują się m.in. gigantyczne maskotki, GIGA Foodziki, które mierzą aż 120 cm wysokości. Jest to 5 różnych postaci, których wygląd i imiona – Czaruś (trójkątna kanapka), Dożek (hot dog), Frytka, Bułas (burger) lub Slajsik (pizza) – nawiązują bezpośrednio do popularnych produktów dostępnych w Żabka Menu. Wygrana jest zatem kwestią jednorazowego szczęścia i natychmiastowego losowania w chwili zakupu.
- W Żabce zależy nam, by codzienne wybory klientów były zauważane i nagradzane, dlatego przygotowaliśmy autorską kolekcję GIGA maskotek, breloczków oraz wyjątkowych naklejek przedstawiających postaci z Żabka Menu, które klienci poznają w naszych działaniach digitalowych – także na platformie Roblox. Dodatkowo oferujemy im szansę zdobycia wyjątkowych nagród. Dzięki takim inicjatywom budujemy pozytywną społeczność wokół marki – opartą na radości, zabawie i realnym zaangażowaniu – wyjaśnił Jerzy Roguski, Chief Commercial Officer w Żabka Polska.
Gangi, lidlaki i smerfy: strategie maskotek sieci handlowych
Przegląd najsłynniejszych akcji promocyjnych sieci handlowych, które wywołały masową presję zakupową w Polsce.
Zestawienie głównych graczy
Biedronka
Lider: Gang Świeżaków, Słodziaków, MocniakówZapoczątkowała szaleństwo w 2016 r. Stawia na własne marki maskotek (Gangi) z piosenkami i książkami, wyznaczając trend.
Lidl
Konkurent: Licencje Disney i własne LidlakiPrzyjął strategię mieszaną. Częściej stawia na znane licencje z bajek (np. Disney, Smerfy) lub własne warzywa (Lidlaki), aby rywalizować z Biedronką.
Kaufland
Popkultura: SpongeBob, Star Wars, Angry BirdsCeluje w fanów popkultury i globalne, silne marki. Często łączy maskotki z kartami kolekcjonerskimi i albumami.
Netto / Stacje Paliw
Pozostali: Masa i Niedźwiedź, Scottie, Orły (Orlen)Mniejsze sieci i stacje benzynowe próbują uszczknąć kawałek tortu, używając licencji z gier/bajek (Netto) lub symboli narodowych (Orlen).
Mechanizm psychologiczny: "Pester Power"
Mechanizm jest prosty: Zakupy za X zł (zwykle 50-69 zł) = 1 naklejka. Dzieci wywierają presję na rodziców ("Mamo, brakuje mi Brokuła!"), co zmusza dorosłych do robienia zakupów w jednym, konkretnym sklepie. To tworzy zjawisko społeczne i finansowe.
Od breloczków po bony. Co jeszcze kryje zdrapka Żabki?
Główna nagroda, czyli GIGA maskotka, jest bez wątpienia najbardziej spektakularna, jednak pula obejmuje też inne nagrody rzeczowe i produktowe.
Klienci, którym szczęście dopisze w mniejszym stopniu, mogą wygrać breloczki (również będące postaciami Foodzików), które są pakowane w specjalne opakowania-niespodzianki. Co ważne dla osób niezależnie zainteresowanych kolekcją: breloczki te można także kupić w sklepach Żabka poza loterią w cenie 14,99 zł za sztukę.
Oprócz maskotek i breloczków, pod zdrapkami ukryte są bony na zakupy w sieci o wartości 5 złotych. Można również wygrać produkty marek własnych sieci, w tym różnorodne orzechy i suszone owoce z linii przekąsek Haps!, a także smoothie Foodini oraz lemoniady Wycisk. Pula nagród obejmuje także ciepłe przekąski, takie jak hot dogi i frytki, oraz produkty znanych marek, np. rogale 7Days, serki i skyry Danio czy napój Tymbark.
Warto zwrócić uwagę na mechanizm pocieszenia: nawet jeśli zdrapka nie kryje żadnej nagrody natychmiastowej, klient i tak otrzyma naklejkę z Foodzikiem po okazaniu niewygrywającego losu sprzedawcy.
Różne nagrody mają różne procedury odbioru:
- Wygrane, takie jak breloczki, bony zakupowe, ciepłe przekąski oraz produkty spożywcze, należy zgłosić i odebrać bezpośrednio w sklepie do 23 grudnia
- Wygrana GIGA maskotka wymaga rejestracji na specjalnie utworzonej w tym celu stronie internetowej
- Skiny do gry Roblox są odbierane bezpośrednio na platformie
Loteria fizyczna jest ściśle powiązana z cyfrowym światem gier. Towarzyszy jej uruchomienie gry „Łap Foodziki” na popularnej platformie Roblox. Bohaterami tej gry są animowane Foodziki (Czaruś, Dożek, Frytka, Slajsik i Bułas), a zasady polegają na złapaniu postaci i jak najdłuższym jej utrzymaniu. W samej loterii do wygrania jest także 200 tys. skinów dla graczy w motywie Foodzików oraz 8 tys. skinów Roblox Free UGC. Dla Żabkinie jest to pierwsza inicjatywa na Robloxie; kilka lat temu uruchomiła tam już grę edukacyjną „Żabka Run: Porcja DobreGO!”, promującą zdrowe odżywianie.
Czytaj także:
- Rząd kupi Carrefoura? "Polskie produkty w polskich sklepach"
- Kiedy zaczniemy płacić kaucję za butelki? Producenci podali datę
- Mamy nowego-starego króla drożyzny. "Jedyny dwucyfrowy wzrost"
Źródło: Żabka/Michał Tomaszkiewicz