Polskie Dino warte więcej niż francuski Carrefour. Historyczny moment na giełdzie

Dino Polska, sieć kojarzona z małymi marketami w mniejszych miejscowościach, jest dziś warta więcej niż potężna Grupa Carrefour, obecna w 30 krajach świata. Francuski gigant zmaga się z problemami, podczas gdy polska spółka Tomasza Biernackiego nie zwalnia tempa. Sprawdzamy, jak to możliwe, że lokalny gracz pokonał światowego hegemona.

2025-11-26, 12:46

Polskie Dino warte więcej niż francuski Carrefour. Historyczny moment na giełdzie
Sklep Dino. Foto: PAP/Jakub Kaczmarczyk

Najważniejsze informacje w skrócie: 

  • Wartość rynkowa Dino Polska na giełdzie przekroczyła wartość Groupe Carrefour
  • Dino ma ok. 2930 sklepów w Polsce. Carrefour ma ponad 12 tys. na całym świecie
  • Wartość Carrefoura spada z uwagi na problemy na wielu rynkach (w Polsce rozważana jest sprzedaż aktywów), podczas gdy Dino rośnie dzięki konsekwentnej strategii i umiejętnemu wykorzystywaniu własnych zasobów

Dino mniejsze, ale warte więcej 

Porównując Dino Polska z globalnym graczem, jakim jest Carrefour nie sposób nie zauważyć, że polska sieć jest lokalna i nieduża, w porównaniu do francuskiej. Dino ma niecałe 3 tys. sklepów w Polsce, Carrefour ma na całym świecie 12 tys. W Polsce większe jest, oczywiście, Dino, także pod względem sprzedaży. W 2024 przychody Dino Polska wyniosły ok. 29 mld zł, a Carrefour Polska ok. 10 mld. 

Ale giełda, jak zwrócił uwagę ekonomista Daniel Foubert, wycenia Dino już wyżej niż całą Grupę Carrefoura. 

Pozycja pod względem wartości rynkowej różni się w zależności od dnia i kursu akcji, ale widać, że inwestorzy giełdowi bardziej doceniają polską sieć. 

Własna kiełbasa przewagą konkurencyjną

Swoją pozycję Dino zawdzięcza "organicznemu" wzrostowi i konsekwentnemu wykorzystywaniu dostępnych zasobów. Sieć może korzystać i korzysta choćby z tanich wędlin i mięs z należącego do tego samego właściciela zakładu. 

📊 Ranking największych sieci spożywczych w Polsce (2024/2025)

Zestawienie przychodów, dynamiki wzrostu i liczby placówek gigantów handlu detalicznego.

Przychody i skala (dane na koniec 2024 r.)

1

Biedronka

Przychody: 102 mld zł (+10%) | Sklepy: 3802

Wyróżnik: Oczywisty lider wielkości zatrudnienia i obrotów.

2

Lidl Polska

Przychody: 41 mld zł (+14%) | Sklepy: ~900

Wyróżnik: Lider płacowy – sieć płaci swoim pracownikom więcej niż konkurencja.

3

Dino Polska

Przychody: 29 mld zł (+14%) | Sklepy: 2933

Wyróżnik: Silny wzrost napędzany otwarciem 283 nowych placówek.

4

Kaufland Polska

Przychody: 13,5 mld zł (-3%)

Wyróżnik: Należy do tego samego właściciela co Lidl Polska (Schwarz Group).

5

Auchan Polska

Przychody: 11,8 mld zł (-4%)

Wyróżnik: Koncentracja na mniejszych formatach, odchodzenie od klasycznych hipermarketów.

6

Carrefour Polska

Przychody: 10 mld zł (-3%)

Wyróżnik: Spadek sprzedaży porównywalnej. Spekulacje o wyjściu firmy z Polski.

7

Netto Polska

Przychody: 8–10 mld zł

Wyróżnik: Problemy związane z integracją dawnych sklepów Tesco.

8

Aldi Polska

Przychody: 4,1 mld zł (+15%)

Wyróżnik: Największa dynamika wzrostu, choć wciąż z małym udziałem w rynku.

Carrefour przeżywa z kolei, i to na całym świecie, kłopoty. A sprzedaż w Polsce jest na tyle trudna, że Francuzi poważnie rozważają sprzedaż polskich aktywów. Na razie jednak nie jest wiadome, kto mógłby polską sieć Carrefour kupić oraz czy sprzedaż odbędzie się częściami czy w całości. 

Dowiedz się więcej: 

Faktem jest, że Carrefour w Polsce się kurczy, podczas gdy Dino dynamicznie rośnie i goni największych detalistów na polskim rynku. 

Wartość rynkowa Dino Polska o godzinie 11:40 26 listopada wynosiła ok. 41,37 mld złotych. Równocześnie wartość rynkowa Groupe Carrefour wynosiła 9,36 mld euro czyli ok. 40,79 mld złotych. 

Czytaj także: 

Źródło: X/PolskieRadio24.pl/Andrzej Mandel

Polecane

Wróć do strony głównej