Polskie firmy się łączą, a klienci tracą?
Polskie firmy coraz częściej się łączą. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów przypomina, że pewne fuzje i przejęcia muszą być zgłoszone, aby urząd sprawdził, czy nie szkodzą rynkowi i klientom.
2011-05-25, 11:29
Posłuchaj
W Polsce coraz częściej dochodzi do połączeń spółek, tymczasem wiedza wielu przedsiębiorców na temat zasad takich transakcji jest wciąż znikoma.
Aby zwiększyć świadomość, kto musi zgłaszać planowane przejęcia konkurencji i jak wpływają one na klientów firm, Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów rozpoczyna kampanię informacyjną. Prezes UOKiKu Małgorzata Krasnodębska-Tomkiel uważa, że zwiększanie świadomości na ten temat jest konieczne wobec rosnącej liczby połączeń.
Małgorzata Krasnodębska-Tomkiel chce przekonać przedsiębiorców, że szczegółowa kontrola transakcji przejęcia chroni rynek i nie ogranicza ich wolności gospodarczej.
Na wyraźne zwiększenie liczby przejęć miał wpływ kryzys, który osłabił wiele spółek. W wyniku problemów finansowych ostatnich latach niektóre firmy były zbyt słabe aby działać samodzielnie, a część przedsiębiorców uznała, że połączenie sił pomoże im utrzymać pozycję na rynku.
IAR/tk
REKLAMA