Masz problem? Rzecznik konsumentów Ci pomoże
Problemy związane z usługami finansowe, telekomunikacją, usługami budowlano-remontowymi oraz zakupem odzieży i obuwia są najczęściej zgłaszane do rzeczników konsumentów.
2012-08-22, 12:58
W ubiegłym roku udzielili oni ponad 413 tysięcy porad.
Najczęstszą formą działania rzeczników jest udzielanie porad prawnych. Gdy porady nie wystarczają do rozwiązania problemu, rzecznicy interweniują u przedsiębiorcy np. poprzez wezwanie do udzielenia wyjaśnień; przeprowadzenie mediacji lub pouczenie.
Rzecznicy pomagają też konsumentom, którzy decydują się bronić swoich interesów przed sądem. Mogą pomóc w przygotowaniu pozwu albo wystąpić z powództwem w postępowaniu indywidualnym lub grupowym.
Powiatowych i miejskich rzeczników konsumentów zastaniemy w niemal wszystkich starostwach powiatowych i urzędach miejskich miast na prawach powiatu. W przypadku sporu z nieuczciwym sprzedawcą lub usługodawcą każdy konsument może liczyć na ich bezpłatną pomoc.
REKLAMA