GDDKiA: wkrótce umowa na przebudowę trasy AK i mostu Grota
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad ma nadzieję, że w ciągu najbliższych dni uda się podpisać umowę na przebudowę warszawskiej trasy AK i mostu Grota.
2013-06-10, 16:13
Takie zapewniania padły z ust rzeczniczka Dyrekcji Urszula Nelken. Remont ma się skończyć do końca 2015 r.
Przebudowa trasy Armii Krajowej ma objąć odcinek od węzła Powązkowska do węzła Modlińska. Odcinek po przebudowie ma spełniać parametry drogi ekspresowej S8 - muszą m.in. powstać tam bezkolizyjne skrzyżowania, trzeba też przebudować most. Kierowcy mogą już korzystać z sąsiednich odcinków S8: od Konotopy do węzła Prymasa Tysiąclecia na zachodzie i od Modlińskiej do Marek na wschodzie. Fragment trasy AK i most są więc niejako "przerwą" między dwoma odcinkami drogi ekspresowej łączącej północne dzielnice Warszawy z autostradą A2.
Jak wyjaśniła rzeczniczka, w planie jest również przebudowa kanalizacji i odwodnienia trasy AK. To ma zmniejszyć ryzyko zalania drogi, jak się to stało w niedzielę. Po nawałnicy, jaka przeszła nad Warszawą, na trasie AK w zagłębieniu pod ul. Mickiewicza auta były zatopione po dachy, a kierowców ratowali strażacy na pontonach.
Przetarg na przebudowę trasy i mostu ma swoją historię. W marcu tego roku Dyrekcja wybrała na wykonawcę inwestycji konsorcjum Astaldi i Przedsiębiorstwa Budowy Dróg i Mostów. Astaldi chciało dostosować trasę AK wraz z mostem Grota do parametrów drogi ekspresowej S8 za ok. 544 mln zł, czyli za kwotę o prawie połowę niższą od przygotowanego przez drogowców kosztorysu. GDDKiA na realizację tego zadania przeznaczyła prawie 933 mln zł.
REKLAMA