Logo za setki miliardów dolarów. Nowy ranking najcenniejszych marek świata
Apple znalazło się w 2022 r. na szczycie rankingu najcenniejszych marek świata. Jej wartość obecnie wynosi 947,1 mld dolarów. Tylko od ubiegłego roku wzrosła ona o 55 proc. - wynika z rankingu BrandZ, który został opublikowany przez firmę Kantar.
2022-06-15, 11:15
"Apple znajduje się na samym szczycie opracowywanego przez firmę Kantar rankingu najcenniejszych marek świata BrandZ za rok 2022 i jest na najlepszej drodze, żeby stać się pierwszą marką, która osiągnie próg biliona dolarów" - podano w informacji prasowej.
Amerykańscy giganci technologiczni w czołówce
Wartość marki Apple została oszacowana przez Kantar na 947,1 mld dolarów; od ubiegłego roku wzrosła ona o 55 proc. W informacji wskazano, że drugie miejsce zajęła marka Google, której wartość zwiększyła się od 2021 r. o 79 proc. do poziomu 819,6 mld dolarów.
Także dwa kolejne miejsca w rankingu zajmują amerykańscy giganci technologiczni: Amazon (blisko 705,7 mld dolarów, wzrost o 3 proc.) i Microsoft (611,5 mld dolarów, wzrost o 49 proc.).
W informacji Grupy Kantar wskazano, że w ubiegłym roku łączna wartość stu najcenniejszych marek świata wzrosła o 23 proc., osiągając poziom 8,7 bln dolarów.
REKLAMA
Z drugiego miejsca na sam szczyt
"W roku 2022 swój ranking poprawiło 37 marek, a ponad trzy czwarte wartości całego rankingu wygenerowały firmy amerykańskie" - napisali analitycy.
Dodali, że od poprzedniej edycji najszybciej rosły marki technologiczne i luksusowe - wzrost odpowiednio o 46 proc. i 45 proc. Marki z sektora bankowości i motoryzacji również osiągnęły imponujące wyniki - wzrost o 34 proc. dla motoryzacji, a o 30 proc. w przypadku bankowości. Sektory te wyprzedziły branżę odzieżową (do góry o 20 proc.) i kosmetyczną (17 proc.).
"Jedyną nową marką na miejscu pierwszym na poziomie kategorii była Wells Fargo, przesuwając się z drugiego miejsca w bankowości na sam szczyt i zastępując ICBC z Chin" - napisano w podsumowaniu badania.
PR24.pl, PAP, DoS
REKLAMA
REKLAMA