more_horiz
Gospodarka

Port w Elblągu czterokrotnie zwiększy przeładunki. Wkrótce otwarcie kanału żeglugowego przez Mierzeję Wiślaną

Ostatnia aktualizacja: 11.09.2022 13:29
- Budowa kanału żeglugowego przez Mierzeję Wiślaną jest powrotem do tradycji morskich miasta - powiedział dyrektor Portu Morskiego w Elblągu Arkadiusz Zgliński. Dodał, że kanał żeglugowy zwiększy potencjał przeładunkowy portu ponad czterokrotnie.
Po otwarciu kanału żeglugowego przez Mierzeję Wiślaną wielkość przeładunków w elbląskim porcie wzrośnie do około pięciu milionów.
Po otwarciu kanału żeglugowego przez Mierzeję Wiślaną wielkość przeładunków w elbląskim porcie wzrośnie do około pięciu milionów.Foto: Twitter/MI

W najbliższą sobotę z udziałem najwyższych rangą władz państwowych odbędzie się uroczyste otwarcie przejścia z Zalewu Wiślanego na Morze Bałtyckie.

Jak powiedział Arkadiusz Zgliński, obecny potencjał przeładunkowy elbląskiego portu to od miliona do półtora miliona tony towarów rocznie. Zaznaczył jednak, że kanał żeglugowy przez Mierzeję Wiślaną zwiększy potencjał przeładunkowy portu ponad czterokrotnie.

Posłuchaj
00:31 Dyrektor Portu Morskiego w Elblągu o kanale żeglugowym przez Mierzeję Wiślaną.mp3 Dyrektor Portu Morskiego w Elblągu o kanale żeglugowym przez Mierzeję Wiślaną (IAR)

Po otwarciu kanału wielkość przeładunków w elbląskim porcie wzrośnie do około pięciu milionów. Jak podkreślił dyrektor Zgliński, wpływ na ten potencjał mają infrastruktura portowa oraz dostępność i parametry techniczne torów wodnych na rzece Elbląg.

Posłuchaj
00:29 Dyrektor Zarządu Portu Morskiego w Elblągu potencjał przeładunkowy portu wzrośnie ponad czterokrotnie.mp3 Dyrektor Portu Morskiego w Elblągu: potencjał przeładunkowy portu wzrośnie ponad czterokrotnie (IAR)

Przez elbląski port przepływają materiały budowlane, węgiel, torf, nawozy i towary przemysłu drzewnego. Budowa przejścia, śluzy oraz infrastruktury towarzyszącej kanałowi trwała ponad dwa lata. Koszt całego projektu to około dwóch miliardów złotych.

PR24.pl, IAR, DoS