Podróże z PKP Intercity znacznie przyśpieszą. Przewoźnik odbiera kolejne pociągi FLIRT
Państwowa spółka PKP Intercity odebrała 6 z 12 elektrycznych zespołów trakcyjnych typu FLIRT, wyprodukowanych w siedleckiej fabryce Stadler Polska. Pozostałe składy mają trafić do parku taborowego przewoźnika do końca IV kwartału tego roku. Kontrakt warty ponad miliard złotych umożliwi zwiększenie liczby połączeń na najpopularniejszych trasach.
2023-07-04, 10:10
Pojazdy dostarczane w ramach zamówienia o wartości ponad miliarda złotych są częścią największego w historii spółki programu inwestycyjnego "PKP Intercity - Kolej Dużych Inwestycji".
Umowa na produkcję 12 elektrycznych zespołów trakcyjnych została podpisana w 2019 roku. Kontrakt obejmuje utrzymanie techniczne nowej floty przez okres 15 lat.
Pozytywna zmiana polskiej kolei
Zakupione elektryczne zespoły trakcyjne będą dostosowane do prędkości 160 km/h, co pozwoli efektywnie korzystać ze zmodernizowanych linii kolejowych. Dzięki czemu podróże z PKP Intercity znacznie przyśpieszą.
W układzie docelowym nowe pojazdy będą kursowały przez całą Polskę i uzupełnią ofertę między innymi na trasach Szczecin - Poznań - Łódź - Lublin, Gdynia - Bydgoszcz - Łódź - Kraków, Olsztyn - Warszawa - Kraków oraz Olsztyn/Białystok - Warszawa - Częstochowa - Bielsko Biała/Racibórz.
REKLAMA
- Każda inwestycja PKP Intercity jest przeprowadzana z myślą o naszych pasażerach, których zawsze stawiamy na pierwszym miejscu. Odebrane właśnie pociągi są namacalnym dowodem na pozytywną zmianę polskiej kolei. Coraz więcej połączeń jest obsługiwanych przez nowy lub zmodernizowany tabor, dzięki czemu kolej staje się coraz bardziej preferowanym przez pasażerów środkiem transportu - mówi Jarosław Oniszczuk, członek zarządu PKP Intercity.
Podróże z prędkością 160-250 km/h
W nowych zespołach trakcyjnych pasażerowie skorzystają z licznych udogodnień, m.in. klimatyzacji, gniazdek elektrycznych, wzmacniaczy sygnału GSM/LTE, bezprzewodowego internetu czy specjalnego miejsca na przewóz rowerów. W czasie podróży PKP Intercity będzie mogło zaproponować ofertę gorących i zimnych dań oraz napojów, serwowanych zarówno do zajmowanego przez pasażera miejsca, jak i w części gastronomicznej. Ponadto pojazdy są dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami.
W ramach strategii taborowej do 2030 roku narodowy przewoźnik zainwestuje 27 mld zł w nowoczesny tabor oraz przyjazne środowisku stacje postojowe. W efekcie przewoźnik planuje uruchamiać w 2030 roku około dwa razy więcej pociągów. Normą mają się także stać podróże z prędkością 160-250 km/h, pozwoli skrócić czas przejazdów. Nowe pojazdy będą dostosowane do potrzeb różnych grup podróżnych, np. osób z niepełnosprawnościami czy rodzin z dziećmi.
Działalność neutralna dla klimatu
Przedstawiciele PKP Intercity zapowiadają, że do 2030 roku cały tabor będzie nowy lub zmodernizowany, co zapewni wysoki poziom bezpieczeństwa podróży i wygody. Inwestycje w nowoczesne pociągi będą napędzać dalszy rozwój kolei jako najbardziej ekologicznego środka transportu zbiorowego, wpisującego się w założenia Europejskiego Zielonego Ładu.
REKLAMA
PKP Intercity planuje stać się pierwszym polskim przewoźnikiem pasażerskim, którego działalność będzie neutralna dla klimatu.
PR24.pl, Aleksander Pszoniak, DoS
REKLAMA