Celem jest 400 mln pasażerów kolei w 2027 r. Minister Adamczyk: czy to wystarczy? Oczywiście nie

Coraz więcej osób ma dostęp do kolei i chce wybierać ten środek transportu, naszym celem jest 400 mln pasażerów w 2027 r. - powiedział na inauguracji 15. Międzynarodowych Targów Kolejowych Trako w Gdańsku minister infrastruktury Andrzej Adamczyk. "Nie zmarnowaliśmy ostatnich ośmiu lat: jest to okres odbudowy kolei i jej powrotu na należne jej miejsce" - dodał.

2023-09-19, 14:05

Celem jest 400 mln pasażerów kolei w 2027 r. Minister Adamczyk: czy to wystarczy? Oczywiście nie
W ocenie Ministra Infrastruktury, dzisiaj pociągi regionalne i dalekobieżne zatrzymują się na ok. 200 stacjach i przystankach więcej niż 8 lat temu. To łącznie ok. 600 tys. osób, które zostały włączone do sieci kolejowej. Foto: PKP PLK SA/Twitter

Minister infrastruktury Andrzej Adamczyk zaznaczył, że idąc konsekwentnie obraną w 2015 r. drogą osiągniemy w nieodległej perspektywie wyniki przewozowe osiągane ostatnio pod koniec XX wieku.

- Naszym celem jest 400 mln pasażerów w 2027 r. - podkreślił.

Szef resortu stwierdził, że dobre zmiany są możliwe dzięki rozsądnemu podejściu do inwestycji i organizacji transportu.

- Państwo Polskie od 2015 r. opiera swoje działania na kilku filarach - powiedział i wskazał na dbałość o infrastrukturę, modernizację i budowę dworców PKP oraz strategię taborową.

REKLAMA

200 stacji i przystanków więcej

- Linie kolejowe, stacje, przystanki. Nowe tory na istniejących i nowych liniach kolejowych, zmodernizowane perony, nowe systemy bezpieczeństwa - wszystko to wpływa na poprawę warunków użytkowania polskiej kolei - mówił szef resortu infrastruktury.

Minister zaznaczył, że rząd walczy z wykluczeniem komunikacyjnym.

- Dzisiaj pociągi regionalne i dalekobieżne zatrzymują się na ok. 200 stacjach i przystankach więcej niż 8 lat temu. Dzięki temu kolej dociera do mieszkańców większej liczby miast i miasteczek. To łącznie ok. 600 tys. osób, które zostały włączone do sieci kolejowej i wynikających z tego szans i możliwości. Czy to wystarczy? Oczywiście nie - przyznał.

Ocenił, że 4 czy 8 lat nie da się w pełnym stopniu odtworzyć tego, co niszczono przez ponad 20 lat.

REKLAMA

- Weszliśmy jednak na dobrą drogę i nie wyobrażam sobie, żeby można było zejść z drogi walki z wykluczeniem komunikacyjnym i z drogi rozwoju polskiej kolei - zapewnił minister.

Poinformował, że rząd i jego resort planują kolejne ważne działania.

- Inwestycje nie mogą ominąć żadnego polskiego regionu - zaznaczył.

"Nic nie dzieje się samo"

Minister Adamczyk wskazał na Krajowy Program Kolejowy, Program Inwestycji Dworcowych, Strategię Taborową, Program Przystankowy, Program Kolej Plus oraz komponent kolejowy Centralnego Portu Komunikacyjnego.

REKLAMA

- Nie oszukujmy się jednak: pasażera nie interesuje, jak nazywa się program, w ramach którego powstaje dana inwestycja. Natomiast docenia dobre zmiany i dostrzega, że nic nie dzieje się samo - przekonywał.

W opinii Andrzeja Adamczyka inwestycje, które rząd zrealizuje do końca bieżącej dekady, oznaczają włączenie kolejnych miast i miasteczek do sieci kolejowej, budowę nowych łącznic i elektryfikację tysięcy kilometrów torów.

PR24.pl, IAR, PAP, DoS

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej