Cyfrowa transformacja Orlenu
Cyfryzacja i integracja usług dla klientów Orlenu to jeden z istotnych elementów zaktualizowanej strategii koncernu do 2035 roku. Firma chce m.in. zmaksymalizować potencjał platformy VITAY, aby pełniła ona rolę jednego punktu kontaktu dla wszystkich interakcji z użytkownikami.
2025-02-28, 18:30
Cyfryzacja jest dziś nieodłącznym elementem każdego nowoczesnego biznesu. Pozwala na bardziej efektywny rozwój i maksymalizowanie zysków. Celem Orlenu jest stworzenie zintegrowanej, spójnej, cyfrowej organizacji, w której poszczególne linie biznesowe będą się wzajemnie uzupełniać, aby dostarczać klientom produkty i usługi, jakich oczekują.
- Orlen buduje już taki ekosystem. W IT staramy się ten proces wspierać, dostarczając odpowiednich narzędzi, czy tworząc cyfrowe miejsca pracy dla naszych pracowników – mówi Michał Furman, Dyrektor Wykonawczy ds. Transformacji Cyfrowej i Informatyki w Orlen.
Korzyści dla klientów
Z punktu widzenia klientów Orlenu kluczowym elementem tego procesu ma być rozbudowa platformy VITAY, która docelowo ma zapewnić dostęp do wszystkich usług i produktów własnych Grupy Orlen oraz jej partnerów.
- Ujednolicona platforma, na której klient będzie mógł zarządzać usługami dostarczanymi przez Orlen, będzie dla niego wygoda, nam natomiast pozwoli lepiej go poznać i zaoferować bardzo atrakcyjny program lojalnościowy, odpowiadający jego potrzebom – dodaje dyrektor Furman.
REKLAMA
Ambicją Orlenu jest, aby z platformy VITAY w 2035 roku korzystało już ponad 10 milionów osób.
Wykorzystanie sztucznej inteligencji
Rozwój platformy VITAY ma zostać opary m.in. na rozwiązaniach sztucznej inteligencji. Jak wyjaśnia Michał Furman, chodzi . np. wykorzystanie mechanizmów, które umożliwiają szybką i spójną komunikację z klientami.
- Chat-boty są już dość powszechne. Natomiast w niedalekiej przyszłości staną się one znacznie bardziej zaawansowane i będą umożliwiały realizację różnych usług poprzez platformy dla klientów, takie, jak na przykład VITAY.
To nie jedyny sposób wykorzystania AI przez Orlen. Jest bowiem wiele zastosowań biznesowych, które wykorzystują firmy z branży paliwowej.
REKLAMA
- Jesteśmy w stanie stworzyć cyfrowy obraz złoża, a następnie dane na jego temat przetworzyć we właściwym modelu i zoptymalizować wydobycie takiego złoża. To jest przykład, który dość dobrze pokazuje, jaki potencjał tkwi w AI, zarówno dla koncernu, jak i naszych klientów.
Sponsorem artykułu jest Orlen.
REKLAMA