Pracownicy narzekają na proces rekrutacji do pracy
Zdecydowana większość starających się o pracę bardzo źle ocenia sam proces rekrutacji, podaje serwis Praca.pl, który przeprowadził ankietę na temat oceny procesu rekrutacji wśród polskich pracowników.
2015-09-10, 10:00
Posłuchaj
Jako główne czynniki zniechęcenia, ankietowani podają: brak jakiejkolwiek odpowiedzi na wysłane aplikacje, brak jasności w kwestii wynagrodzenia i wygórowane oczekiwania pracodawców, najczęściej zupełnie nieadekwatne do oferowanych bonusów na danym stanowisku - wyjaśnia Michał Filipkiewicz z portalu Praca.pl.
- Jak wynika z badań, aż 99 procent ludzi jest rozczarowana procesem rekrutacyjnym. Dla 40 procent największy problem stanowi fakt, że pracodawcy bardzo często nie odzywają się do nich, po tym jak przesłali zgłoszenie na ofertę pracy – mówi.
Dlaczego tak się dzieje?
- Pracodawcy najczęściej w ofercie zawierają klauzulę o tym, że skontaktują się jedynie z wybranymi kandydatami. W związku z tym, oczekiwania kandydatów, że nadejdzie odpowiedź, są w pewnym stopniu nieuzasadnione – tłumaczy.
- Natomiast firmy, którym zależy na dobrym wizerunku, świadomie prowadzą tzw. employer branding-u, czyli kreowania marki pracodawcy, ustawiają przynajmniej automatyczne odpowiedzi: „Dziękujemy, Pani/Pana CV dotarło do nas. Skontaktujemy się w przypadku pozytywnego rozpatrzenia podania”. Taka odpowiedź już wystarcza. Kandydat ma pewność, że to CV dotarło – podkreśla.
REKLAMA
Z innego badania „Candidate Experience” przeprowadzonego przez Koalicję na rzecz Przyjaznej Rekrutacji w 2014 roku wynika, że jedynie 29 proc. firm dba o to, by każdy kandydat, który przesłał do firmy CV, otrzymał informację zwrotną o przebiegu procesu rekrutacji.
Elżbieta Mamos, fko
REKLAMA