Masz pytanie o kartę kredytową? W BGŻ BNP Paribas nie licz na odpowiedzi

2015-08-08, 12:44

Masz pytanie o kartę kredytową? W BGŻ BNP Paribas nie licz na odpowiedzi
Oddział banku BGŻ BNP PARIBAS. Foto: Kub347/CC BY-SA 3.0/Wikimedia Commons

Infolinia banku nie może pomóc swoim klientom. Chociaż po to właśnie jest. Podpowie za to, żeby w razie problemów odwiedzić oddział banku.

Posłuchaj

Infolinia BGŻ BNP Paribas nie potrafi pomóc swoim klientom. /Kamil Piechowski, Naczelna Redakcja Gospodarcza Polskiego Radia/
+
Dodaj do playlisty

Nie chodzi o żadną awarię. Problem dotyczy byłych klientów banku BGŻ, którzy otrzymali karty kredytowe przed połączeniem z BNP Paribas. Przykładowa sytuacja: chcemy zapłacić kartą kredytową i okazuje się, że transakcja nie została zaakceptowana, dzwonimy więc na infolinię BGŻ BNP Paribas i jeżeli nie posiadamy w tym banku konta, nie będziemy mieli także specjalnego kodu. – No to w takiej sytuacji takich kodów pan nie będzie miał. A te kody umożliwiłyby wgląd w pana dane na infolinii, abyśmy mogli sprawdzić, co ewentualnie mogło być przyczyną, że pan nie mógł użyć karty. Niestety nie uda mi się pomóc – informuje osoba w call center.

Okazuje się, że nie mamy możliwości, aby w łatwy sposób dowiedzieć się, co jest nie tak z naszą kartą kredytową? Czy ktoś z niej skorzystał bez naszej wiedzy i nas gigantycznie zadłużył? A może po prostu nastąpił jakiś mały błąd techniczny? Możliwości jest kilka, ale my nie dowiemy się, co jest nie tak. Dowiemy się jednak czegoś innego – jak pan znajdzie chwilę wolną, proszę odwiedzić najbliższy nasz oddział z dowodem osobistym i doradca na miejscu będzie mógł zweryfikować, jaka ewentualnie mogła być przyczyna – doradza pomocny głos na infolinii. A co jeżeli mieszkamy w małym mieście lub na wsi i najbliższy oddział mamy sto kilometrów od domu? Albo jesteśmy za granicą, na wakacjach i nie możemy zapłacić za hotel?

O co chodzi?

W XXI wieku i w czasach bankowości elektronicznej brak możliwości uzyskania informacji przez telefon wydaje się naprawdę dziwny. Tym bardziej, że bank powinien dbać o takie rzeczy – co do zasady klient powinien mieć możliwość zweryfikowania stanu swojej karty kredytowej, środków, które się tam znajdują i zadłużenia, jakie zostało wygenerowane – mówi Maciej Krzysztoszek z Komisji Nadzoru Finansowego. Na szczęście bank już zauważył, że klienci mają problem – klienci ex BGŻ, posiadający tylko karty kredytowe istotnie nie mają możliwości dokonywania operacji poprzez infolinię. Zawsze mogą natomiast tą drogą oczywiście zastrzec kartę – dodaje Aleksandra Myczkowska, rzecznik prasowy BGŻ BNP Paribas. Bank zapewnia, że obecnie intensywnie pracuje nad naprawą tej sytuacji.

Kamil Piechowski

Polecane

Wróć do strony głównej