Nastolatki rosną w finansową siłę
Co trzeci polski nastolatek korzysta z karty płatniczej. Choć najmłodsi konsumenci otrzymane pieniądze wciąż głównie przejadają, zwiększa się grupa decydująca się na oszczędzanie - pisze "Rzeczpospolita".
2016-11-04, 07:54
Najmłodsi Polacy stanowią poważną grupę konsumentów. W sumie dzieci od trzech do 16 lat jest ok. 5 mln. Mają one do dyspozycji aż 5 mld zł rocznie. I choć tygodniowe kieszonkowe nie wyglądają imponująco, to całkowita kwota robi już wrażenie.
Finansowa moc
Finansową moc oraz konsumpcyjne gusty najmłodszych konsumentów wyraźniej zauważono, gdy w szkolnych sklepikach wprowadzany był zakaz sprzedaży słodyczy czy napojów gazowanych. Podniosła się wrzawa, że firmy je prowadzące nie będą w stanie się utrzymać, sprzedając jedynie zdrowe przekąski czy owoce.
Peniądze z kieszonkowego młodzi Polacy głównie przejadają
Z badania IQS dla agencji Generations wynika bowiem, że pieniądze z kieszonkowego młodzi Polacy głównie przejadają - największa grupa wydaje je na słodycze czy napoje. Sieci handlowe zgodnie odpowiedziały, że nie prowadzą żadnych badań na temat udziału nieletnich konsumentów w sprzedaży oraz kupowanych przez nich towarów.
PAP, awi
REKLAMA