Biletu na letni koncert nie zwrócisz

Już za chwilę Polskę i Europę zaleje fala wakacyjnych festiwali. Aby czas ten spędzić przyjemnie i bez stresu, warto pamiętać o kilku zasadach już przy zakupie biletu na koncert.

2017-06-02, 16:42

Biletu na letni koncert nie zwrócisz
zdjęcie ilustracyjne. Foto: pixabay

Posłuchaj

Masz prawo do odszkodowania za odwołany letni koncert, ale biletu nie zwrócisz. O czym trzeba wiedzieć, gdy wybieramy się na koncert, o tym w Ekspressie Gospodarczym radiowej Jedynki./Sylwia Zadrożna, Naczelna Redakcja Gospodarcza Polskiego Radia/.
+
Dodaj do playlisty

Najważniejsze jest to, że przy zakupie biletu na koncert przez internet nie przysługuje nam prawo do odstąpienia od umowy.

Nie można zwrócić biletu na koncert

− W takiej sytuacji nie mamy 14-stu dni na rozmyślenie się, tak jak w wypadku zakupu butów, czy sukienki przez internet - przypomina Katarzyna Słupek z Europejskiego Centrum Konsumenckiego.

− Brak takiej możliwości podyktowany jest potraktowaniem naszej decyzji jako wybór konkretnej możliwości na konkretny czas i miejsce, tłumaczy gość radiowej Jedynki.

Kupiony bilet można odsprzedać na aukcji, ale bez zysku

Bilet na koncert można jednak odsprzedać, na przykład zamieszczając ogłoszenie w serwisie aukcyjnym.

REKLAMA

− Konsument nie ma jednak prawa oferować takiego biletu z zyskiem, bo to jest traktowane jako wykroczenie - dodaje Małgorzata Cieloch z Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

− Jeśli zaoferujemy bilet po wyższej cenie, niż go kupiliśmy, to może do nas zapukać policja z zarzutem popełnienia wykroczenia, wyjaśnia Cieloch.

A zatem bilet można zbyć tylko po takiej cenie, jaką samemu się zapłaciło.

Jakie odszkodowanie za odwołany koncert

Koszty za odwołany koncert zwraca jego organizator, a sprawy sporne rozstrzyga sąd.

REKLAMA

Jest powództwo cywilne

Jak uzupełnia gość Polskiego Radia, roszczenie, w przypadku odwołania koncertu, może dotyczyć nie tylko kosztu biletów, ale dodatkowych wydatków, dotyczących np. dojazdu czy noclegu.

− Tyle, że to nie jest automat, ale trzeba organizatora pozwać i udowodnić, że dane koszty się poniosło, dodaje.

Trzeba sprawdzić, od kogo kupujemy bilet – od organizatora, czy od pośrednika

Zawsze należy uważnie przeczytać regulamin, gdzie już w pierwszym paragrafie powinna znaleźć się informacja o tym od kogo kupujemy bilet, czy bezpośrednio od organizatora, czy od pośrednika, aby wiedzieć do kogo potem kierować ewentualne reklamacje.

Jak ostrzega Małgorzata Cieloch, wbrew pozorom, jest sporo firm, które stara się zrzucić z siebie odpowiedzialność i wyraźnie o tym w regulaminie piszą.

REKLAMA

A skargi konsumentów najczęściej dotyczą właśnie zawyżonej ceny biletów, braku ich dostawy lub niezgodności z umową.

Warto za bilet płacić kartą

Warto jeszcze pamiętać, że łatwiej odzyskamy pieniądze za bilet za który w internecie zapłaciliśmy kartą, bo istnieje tak zwany chargeback, zapewniający zwrot pieniędzy jeśli konsument nie był zadowolony z produktu albo usługi.

Skarg na odwoływane koncerty na szczęście dużo nie ma, ale jeśli mieliby Państwo jakieś problemy to można szukać pomocy u rzeczników konsumentów w kraju oraz w Europejskim Centrum Konsumenckim, jeśli koncerty miały się odbyć za granicą.

Sylwia Zadrożna, jk

REKLAMA

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej