Uwaga na oszustów. Wyłudzają pieniądze za energię elektryczną
Pojawiają się w domach klientów i podszywają pod inkasentów odczytujących liczniki. Ich celem jest wyłudzenie pieniędzy za energię elektryczną. PGE ostrzega i radzi, na co zwrócić uwagę, by nie dać się oszukać.
2015-06-30, 13:57
Posłuchaj
Inkasenci nie pobierają opłat w domach od ponad 15 lat przypomina Agnieszka Szczekala z PGE Obrót S.A. (Arkariusz Ekiert, Naczelna Redakcja Gospodarcza Polskiego Radia)
Dodaj do playlisty
- Metoda oszustów jest prosta. Fałszywy inkasent pyta klienta, dlaczego nie zapłacił jeszcze za energię. Jeśli trafi na osobę, która zalega z płatnościami, żąda natychmiastowego uregulowania długu, obiecując za to wystawienie pokwitowania. To ewidentna próba wyłudzenia pieniędzy – mówi portalowi gospodarka.polskieradio.pl Agnieszka Szczekala z PGE Obrót S.A.
Inkasenci nie pobierają opłat w domach od ponad 15 lat. W pamięci ludzi starszych inkasent do dziś kojarzy się jednak z osobą, której można zaufać, dlatego oszuści na tym żerują.
- Oszukiwane są szczególnie starsze osoby, które samotnie mieszkają w domu – mówi Agnieszka Szczekala.
Od ponad roku PGE Obrót S.A. boryka się też z taką sytuacją, że do domów klientów przychodzą fałszywi przedstawiciele firmy i namawiają do podpisania nowych umów czy aneksów do już istniejących. Efektem takiego działania jest to, że oszukana osoba podpisuje tak naprawdę umowę z zupełnie inną firmą.
REKLAMA
- Chciałabym to wyraźnie podkreślić, że przedstawiciele Spółki PGE Obrót nie pobierają żadnych opłat w domach klientów. Wszelkie formalności związane z opłatami za energię elektryczną, w tym dotyczące zaległości, dokonywane są w Biurach Obsługi Klienta PGE lub poprzez kontakt telefoniczny z PGE Contact Center, tel: 422 222 222 – dodaje Agnieszka Szczekala.
Arkariusz Ekiert
REKLAMA