Rzecznik KNF: Informacja o konieczności dokonania wyboru nie jest reklamą OFE
- Przekazywanie informacji o terminie wyboru pomiędzy ZUS a OFE nie jest reklamą - przekonuje rzecznik Komisji Nadzoru Finansowego Łukasz Dajnowicz. Zwrócił on uwagę, że powiadomienie o "okienku transferowym" OFE może umieścić np. na informacji o stanie rachunku, mimo tego, że znajduje się na niej logo Funduszu. Bardziej skomplikowana jest kwestia agentów.
2014-02-28, 13:38
- Trzeba wykazać więcej ostrożności. Oddzielić to co można robić, od tego, czego już nie należy - wyjaśnił Dajnowicz.
W piątek "Gazeta Wyborcza" pisała, że towarzystwa emerytalne planują wysyłanie do swoich klientów listów przypominających o terminach składania oświadczeń ws. wyboru między OFE a ZUS wraz z wzorem deklaracji.
Z kolei te, które w swoich grupach finansowych mają też towarzystwo ubezpieczeniowe, o deklaracjach będą przypominać także za pośrednictwem... agentów ubezpieczeniowych. I mogą zapłacić za to milionowe kary - twierdzi "GW".
Wysłanie listu z oświadczeniem czy dostarczenie go przez agenta to akwizycja, a ta jest zakazana od 2011 r. - ocenia Ministerstwo Finansów. Spodziewaliśmy się, że Towarzystwa będą szukać kruczków, aby ominąć zakaz reklamy - dodaje resort.
Rzecznik KNF: Informacja o konieczności dokonania wyboru nie jest reklamą OFE.
REKLAMA
TVN24 Biznes i Świat/x-news
abo
Polecane
REKLAMA