Polska wieprzowina podbije rynki Kanady i Japonii?
W Toronto trwają Targi Food and Drink Market. W trakcie targów Związek Polskie Mięso prowadzi kampanię "Let's Meat" promującą europejską wieprzowinę na rynkach Japonii i Kanady.
2016-04-09, 15:30
Posłuchaj
W kampanii mogą brać producenci z całej Europy.
- To, że liderem tej kampanii jest organizacja z Polski daje możliwość zapraszania przede wszystkim naszych producentów, eksporterów na te targi. Staramy się znajdować nowe rynki, które wcześniej były dla nas niedostępne – podkreśla Witold Choiński, prezes Związku Polskie Mięso.
Problem z ASF
Chodzi o rynki niedostępne z powodu wykrycia u nas afrykańskiego pomoru świń.
- Zarówno rynek kanadyjski, jak i amerykański są dla nas otwarte, pomimo występowania ASF w Polsce. Takim rynkiem jest jeszcze Hongkong i Singapur. Pozostałe rynki, jak Chiny, Japonia, Tajwan, Korea są dla nas nadal niedostępne. Trwają rozmowy na ten temat z Japonią, są w bardzo zaawansowanym stanie. Japońskie służby weterynaryjne mają zgodę na podjęcie rozmów o ponownym dopuszczeniu polskiej wieprzowiny na ich rynek. W tej chwili będą trwały szczegółowe prace, czyli ustalenie, na jakich warunkach będziemy mogli wrócić z naszą wieprzowiną – wyjaśnia Witold Choiński.
REKLAMA
Okazja do nawiązania kontaktów biznesowych
Na Targach Food and Drink Market w Toronto polscy producenci prezentują swoje wyrób na stoiskach, ale oprócz tego mają okazję, jak mówi gość radiowej Jedynki wziąć udział w spotkaniach B2B.
- Co mamy nadzieję zaowocuje również zwiększeniem eksportu na rynek kanadyjski – dodaje ekspert.
Promocja w Japonii
Promować będziemy się też podczas rozpoczynających się 13 kwietnia targów Japan Meat Industry Fair w Tokio.
- Tam również polscy przedsiębiorcy będą mieli do dyspozycji stoisko, będą mieli możliwość wyeksponowania swoich produktów, zdobycia kontaktów, również popracowania lobbingowego nad tym, żebyśmy szybko mogli wrócić na rynek japoński – mówi Witold Choiński.
Kampania "Let's Meat " zakończy się w 2018 roku. Jej budżet to milion euro.
REKLAMA
Dariusz Kwiatkowski, awi
REKLAMA