Polska wieprzowina podbije rynki Kanady i Japonii?

W Toronto trwają Targi Food and Drink Market. W trakcie targów Związek Polskie Mięso prowadzi kampanię "Let's Meat" promującą europejską wieprzowinę na rynkach Japonii i Kanady.

2016-04-09, 15:30

Polska wieprzowina podbije rynki Kanady i Japonii?
Głównym składnikiem dań będzie oczywiście wieprzowina. Foto: Glow Images/East News

Posłuchaj

O promocji polskiej wieprzowiny na rynkach Kanady i Japonii mówił w "Porannych rozmaitościach" radiowej Jedynki: Witold Choiński, prezes Związku Polskie Mięso (Dariusz Kwiatkowski, Naczelna Redakcja Gospodarcza Polskiego Radia)
+
Dodaj do playlisty

W kampanii mogą brać producenci z całej Europy.

- To, że liderem tej kampanii jest organizacja z Polski daje możliwość zapraszania przede wszystkim naszych producentów, eksporterów na te targi. Staramy się znajdować nowe rynki, które wcześniej były dla nas niedostępne  – podkreśla Witold Choiński, prezes Związku Polskie Mięso.

Problem z ASF

Chodzi o rynki niedostępne z powodu wykrycia u nas afrykańskiego pomoru świń.

- Zarówno rynek kanadyjski, jak i amerykański są dla nas otwarte, pomimo występowania ASF w Polsce. Takim rynkiem jest jeszcze Hongkong i Singapur. Pozostałe rynki, jak Chiny, Japonia, Tajwan, Korea są dla nas nadal niedostępne. Trwają rozmowy na ten temat z Japonią, są w bardzo zaawansowanym stanie. Japońskie służby weterynaryjne mają zgodę na podjęcie rozmów o ponownym dopuszczeniu polskiej wieprzowiny na ich rynek. W tej chwili będą trwały szczegółowe prace, czyli ustalenie, na jakich warunkach będziemy mogli wrócić z naszą wieprzowiną – wyjaśnia Witold Choiński.

REKLAMA

Okazja do nawiązania kontaktów biznesowych

Na Targach Food and Drink Market w Toronto polscy producenci prezentują swoje wyrób na stoiskach, ale oprócz tego mają okazję, jak mówi gość radiowej Jedynki wziąć udział w spotkaniach B2B.

- Co mamy nadzieję zaowocuje również zwiększeniem eksportu na rynek kanadyjski – dodaje ekspert. 

Promocja w Japonii

Promować będziemy się też podczas rozpoczynających się  13 kwietnia  targów Japan Meat Industry Fair w Tokio.

- Tam również polscy przedsiębiorcy będą mieli do dyspozycji stoisko, będą mieli możliwość wyeksponowania swoich produktów, zdobycia kontaktów, również popracowania lobbingowego nad tym, żebyśmy szybko mogli wrócić na rynek japoński – mówi Witold Choiński.
Kampania "Let's Meat " zakończy się w 2018 roku. Jej budżet to milion euro.

REKLAMA

Dariusz Kwiatkowski, awi

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej