500 uczestników XXI Międzynarodowych Targów Budownictwa Drogowego Autostrada-Polska

Od 13 do 15 maja w Kielcach odbędą się XXI Międzynarodowe Targi Budownictwa Drogowego Autostrada-Polska. To największa tego typu impreza branżowa w Europie Wschodniej. Co na nich zobaczymy, mówi ich prezes, Andrzej Mochoń w rozmowie z Aleksandrą Tycner.

2015-04-09, 18:53

500 uczestników XXI Międzynarodowych Targów  Budownictwa Drogowego Autostrada-Polska
Na targach będzie też Konkurs Big Bau Master organizowany wspólnie ze Stowarzyszeniem Operatorów Maszyn Roboczych „Operator”. Foto: Pixabay

Posłuchaj

Od 13 do 15 maja w Kielcach odbędą się XXI Międzynarodowe Targi Budownictwa Drogowego Autostrada-Polska. Co na nich zobaczymy, mówi prezes targów, Andrzej Mochoń. /Aleksandra Tycner, Naczelna Redakcja Gospodarcza Polskiego Radia/.
+
Dodaj do playlisty

Jak podkreśla organizator, na targi można się zgłaszać do dwunastego kwietnia, w przeddzień otwarcia targów.

– Jesteśmy elastyczni, tak jak i cały biznes musi być elastyczny. Krótkie terminy wynikają z tego, że wzrosły nasze możliwości organizacji targów, tak że np. wszystkie materiały drukowane, katalogi drukujemy dosłownie w przeddzień rozpoczęcia targów. Kiedyś technika na to nie pozwalała, ale dzisiaj jest to możliwe. W związku z tym Jeszcze można zgłaszać się na targi - Andrzej Mochoń.

Targi odzwierciedlają stan całej branży

– Targi są trochę barometrem gospodarki. Przez te ostatnie trzy lata branża drogownictwa znajdowała się w nieco niekorzystnej sytuacji. Wiązało się to z tym, że większość budów z poprzedniego okresu dofinansowywania Unii Europejskiej kończyła się, a nie było jeszcze tych nowych. I branża czekała z wydatkami na inwestycje – mówi gość radiowej Jedynki.

Na targach 500 uczestników

Dlatego, jak podkreśla, rok bieżący i ubiegły to nie są szczytowe okresy w rozwoju tych Targów, ale i tak targi Autostrada to jest ok. 500 firm krajów i zagranicznych. Tak było w ubiegłym roku, tak jest i w tym - Andrzej Mochoń.

REKLAMA

Targi to też konferencje i dyskusje

Jak zauważa prezes Mochoń, targi są swoistym świętem branży. Odbywa się na nich dużo konferencji, jedną z nich organizuje Instytut Budowy Dróg i Mostów. ─ To jest już nasza tradycyjna współpraca –mówi gość Polskiego Radia.

Co lepsze na autostradzie: beton czy asfalt

─Jak zawsze, będzie też dyskusja - co lepiej zastosować asfalt czy beton, szczególnie przy budowie dróg i autostrad. Obie te branże wykazują swoje przewagi. Jest też Salon Kruszyw – mówi Andrzej Mochoń

Przypomina, że w tym roku także Krajowy Kongres Drogownictwa będzie obchodził swoje 10-lecie. Jest to Stowarzyszenie, które skupia najważniejsze w Polsce osoby z tej branży.

W tym roku zadebiutuje też taki mały salon – EUROPARKING. Dotyczy on infrastruktury parkingowej, a brak miejsc parkingowych jest dzisiaj zmorą wielu miast nie tylko w Polsce. Parkingi bowiem muszą mieć dużą przepustowość, muszą być chronione, monitorowane, powinno się na nie łatwo wjeżdżać, i łatwo wyjeżdżać i łatwo za nie zapłacić. Te urządzenia będzie właśnie pokazywał ten mały, ale bardzo istotny i rozwojowy Salon – podkreśla organizator targów.

REKLAMA

Będzie także konkurs dla operatorów

─ Myślę, że będzie on ciekawy także dla ludzi z branży. Ponieważ targi odwiedzają nie tylko szefowie czy właściciele firm, ale również operatorzy – mówi Mochoń.

To ważne, gdyż bardzo dużo dróg w Polsce jest budowanych przez duże firmy, które zatrudniają dziesiątki, a niekiedy setki małych firm, często rodzinnych, które posiadają np. kilka koparek czy spychaczy. To także dla nich jest ten konkurs, i dla nich są te Targi  - podkreśla Andrzej Mochoń.

AleksandraTycner, mb

REKLAMA

/

 

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej