Udziałowcy Przewozów Regionalnych wyrazili zgodę na przejęcie przez Agencję Rozwoju Przemysłu

Nadzwyczajne Zgromadzenia Wspólników Przewozów Regionalnych jednogłośnie wyraziło zgodę na przejęcie przez Agencję Rozwoju Przemysłu większościowego pakietu udziału w spółce - poinformował w czwartek w komunikacie przewoźnik. To kolejny etap restrukturyzacji spółki.

2015-07-16, 17:35

Udziałowcy Przewozów Regionalnych wyrazili zgodę na przejęcie przez Agencję Rozwoju Przemysłu
ARP przejmuje Przewozy Regionalne. Foto: Pixabay.com

Zgromadzenie Wspólników Przewozów Regionalnych składa się z udziałowców spółki, czyli z przedstawicieli 16 województw.

PR wymagają skutecznej restrukturyzacji

- Jednogłośnie podjęta w czwartek uchwała Nadzwyczajnego Zgromadzenia Wspólników stwarza realną szansę na skuteczną restrukturyzację Przewozów Regionalnych. Stawką jest odzyskanie przez spółkę długotrwałej rentowności oraz zdolności inwestycyjnych. Jest to ambitne zadanie, które wymaga konsekwentnej realizacji planów zgodnie z przyjętym harmonogramem - powiedział cytowany w komunikacie wiceprezes Agencji Rozwoju Przemysłu (ARP) Marek Szczepański.

Jak wskazano w komunikacie proces dofinansowania Przewozów Regionalnych (PR) i objęcie większościowego pakietu udziałów przez ARP ma się rozpocząć, zgodnie z harmonogramem, czyli jesienią tego roku. Wcześniej jednak musi powstać plan restrukturyzacji - ma on być gotowy do końca lipca br. Następnie zostanie on uzgodniony na poziomie krajowym przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, Ministerstwo Finansów, Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju i Agencję Rozwoju Przemysłu. Potem zostanie przedstawiony Komisji Europejskiej. Dopiero po pozytywnej decyzji KE do Przewozów Regionalnych trafi 770 mln zł a ARP obejmie pakiet większościowy.

REKLAMA

Restrukturyzację przewidziano w budżecie państwa

Wniesione do spółki środki finansowe w wysokości 770 mln zł zostaną przeznaczone zarówno na pozbycie się historycznych długów, jak i na restrukturyzację i rozwój spółki. Fundusze te zostały zarezerwowane w tegorocznym budżecie państwa

PR planują m.in. modernizację obecnego taboru i zakup nowego, co - w ocenie przewoźnika - pozytywnie przełoży się na wyższą, jakość świadczonych usług przewozowych.

- Nie ma innej drogi dla Przewozów Regionalnych niż obecny, zaakceptowany przez właścicieli plan restrukturyzacji. Spłata historycznego zadłużenia, szereg wewnętrznych inicjatyw naprawczych oraz wieloletnie umowy o świadczenie usług w zakresie publicznego transportu zbiorowego umożliwią nam dalszy rozwój oraz skuteczne konkurowanie na rynku przewozów regionalnych. I to nie tylko ceną, ale przede wszystkim, jakością oferowanych usług - powiedział cytowany w komunikacie prezes zarządu Przewozów Regionalnych Tomasz Pasikowski

PR są największym w Polsce przewoźnikiem kolejowym. Średnio w ciągu doby na tory w całej Polsce wyjeżdża ok. 1600 pociągów Przewozów Regionalnych, a z ich oferty korzysta codziennie prawie 230 tys. osób.

REKLAMA

Spółka zanotowała w 2014 r. stratę w wysokości 5,46 mln zł, pierwotnie planowała stratę za ubiegły rok w wysokości 28 mln zł. W tym roku przewoźnik planuje zysk na poziomie 200 tys. zł.

PAP, fko

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej