PKP Intercity wyłącza sześć składów pendolino z powodu uszkodzenia podwozia

PKP Intercity ma kłopot. Musiało wycofać sześć z 20 kupionych składów pendolino i zastąpić je składami wagonowymi. Powodem są uszkodzenia ich podwozia.

2018-01-24, 17:53

PKP Intercity wyłącza sześć składów pendolino z powodu uszkodzenia podwozia
W pociągach Pendolino zostanie zamontowana instalacja służąca do odbioru bezprzewodowego internetu. Foto: Wikimedia Commons, Jakub Kałun/CC BY-SA 4.0

Posłuchaj

PKP Intercity wycofało z eksploatacji sześć składów pendolino ze względu na uszkodzenia podwozia. Zastępują je tradycyjne pociągi wagonowe. "Uszkodzenia powstały w wyniku uderzeń tłuczniem" - poinformowała IAR Agnieszka Serbeńska, rzecznik prasowy PKP Intercity./IAR/.
+
Dodaj do playlisty

O wyłączeniu z eksploatacji najnowocześniejszych pociągów na polskiej kolei poinformowała w środę PAP Agnieszka Serbeńska, rzecznik prasowy kolejowej spółki.

Podwozia ze śladami po kontakcie z tłuczniem

− Sześć pojazdów pendolino zostało wyłączonych z ruchu ze względu na ślady po kontakcie z tłuczniem stwierdzone na podwoziach - powiedziała Serbeńska.

−  Tabor jest bardzo dokładnie sprawdzany, analizy przyczyn uszkodzeń prowadzimy we współpracy z zarządcą infrastruktury. Jesteśmy też w kontakcie z producentem i staramy się, aby składy jak najszybciej wróciły do ruchu" - dodaje Serbeńska.

Pasażerowie składów zastępczych mają prawo do reklamacji

Jak mówi Agnieszka Serbeńska, pasażerowie składów zastępczych mają prawo do złożenia reklamacji, te jednak będą rozpatrywane indywidualnie.

Wycofanie składów pendolino nie spowodowało zmian w rozkładzie jazdy

 Zaznacza, że konieczność zastąpienia składów pendolino nie spowodowała zmian w rozkładach jazdy.

Przewoźnik na bieżąco informuje podróżnych o zamianach składów na stronie internetowej. Nie wiadomo, kiedy uszkodzone pociągi pendolino wrócą do ruchu.

Dodatkowo dwa składy są naprawiane po ubiegłorocznych wypadkach

PKP Intercity ma 20 składów pendolino. Oprócz sześciu wycofanych z ruchu, jeszcze dwa składy są naprawiane do ubiegłorocznych wypadkach.

Pendolino kupione w maju 2011 r.

PKP Intercity kupiło 20 pociągów od Alstomu w maju 2011 r. Koszt wyniósł ok. 400 mln euro. Kontrakt miał jednak wartość 665 mln euro i obejmował też budowę zaplecza technicznego w Warszawie oraz koszty utrzymania technicznego pociągów przez 17 lat.

PAP, jk

Polecane

Wróć do strony głównej